Camp Base: Què és i què no és un disseny educatiu gamificat?

 
24/11/2015
18:00h - 20:30h

Aquest seminari forma part del projecte Educació Demà i té com a objectiu explorar una de les tendències de canvi en educació identificades pel projecte: la gamificació

La trobada estarà dinamitzada per l’especialista en jocs Oriol Ripoll, professor de creació de jocs a Enti, el grau de videojocs de la UB, i membre del comitè científic d’Educació Demà. 

Durant el seminari es debatran quins són els ingredients bàsics per a crear veritables dissenys educatius gamificats i es podran conèixer propostes de gamificació en acció a través de la presentació de les següents experiències educatives a Catalunya:

- Gamification and creativity development made simple!- Educació Visual i Plàstica, Creativitat i Anglès al Cicle Superior de Primària i Secundària, de la mà de Christian Negre Walczak, docent a primària i secundària (21st century teacher).

-Joc de Trons: d'esclaus a reis - Gamificant el temari de 2n d'ESO, per part de Natxo Maté Puig, professor de Ciències Socials a Secundària.

-Conspiració intergalàctica - Un exemple de gamificació a educació superior, de Pere Cornellà Canals, mestre, pedagog i professor a la menció en TIC al grau en Mestre de la UdG.

Els assistents podran participar activament en el debat a través d’una dinàmica de gamificació ràpida per tal d’establir els reptes d’aquesta tendència. Per últim es presentaran diversos jocs que podran ser exemples inspiradors sobre gamificació educativa a les aules.

Conduirà l'acte Ismael Peña-López, director d'innovació oberta de la Fundació Jaume Bofill.

Accés lliure i gratuït.

El seminari obert es podrà seguir en directe per streaming a través del web de la Fundació Jaume Bofill, i també via Twitter @FundacioBofill amb el hashtag #Edudema.

No arribes a l'hora al seminari online? Cap problema! Podràs recuperar el visionat aquí.

Per saber-ne més: si voleu aprofundir prèviament al seminari en la gamificació educativa no us perdeu l’entrevista i l’article a Oriol Ripoll que trobareu als documents annexes d’aquesta notícia!

Anima’t i inscriu-te al seminari obert!

Projecte
Informació relacionada

Camp Base: Què és i que no és un disseny educatiu gamificat?

Inscripcions assistència presencial

Data: Dimarts, 24 de novembre de 2015 a les 18 h

Lloc: Auditori del MACBA (pl. Joan Coromines, s/n. Barcelona)

Després de l’acte de presentació del projecte Educació Demà, comença la programació de seminaris oberts del Camp Base, un dels 4 espais de de reflexió, anàlisi i debat del projecte.

L’objectiu d’aquest seminari serà explorar una de les tendències de canvi en educació identificades pel projecte: la gamificació. Per debatre sobre el tema es presentaran experiències nacionals i internacionals que exemplificaran els èxits i reptes de la tendència   

Què és i que no és un disseny educatiu gamificat? Com s’aconsegueix que cada acció gamificada tingui la seva recompensa? Quin és el paper de l’errada en la situació d’aprenentatge? L’alumne disposa d’eines per veure el progrés realitzat? Com es pot aconseguir que qualsevol persona innovadora trobi fàcilment els recursos per crear propostes gamificades?

Entre tots els assistents al seminari intentarem donar resposta a aquestes qüestions i visualitzarem experiències d’innovació que apliquen els preceptes de la gamificació en les seves propostes educatives.

 

Només farem servir les vostres dades per tal d'informar-vos de les nostres activitats. Consulteu el nostre avís legal i la política de privadesa.

Camp Base: GAMIFICACIÓ - Inscripcions per streaming (retransmissió en directe de l'acte) -

Data: Dimarts, 24 de novembre de 2015 a les 18 h

Lloc: Pots seguir l'acte que farem a l'Auditori del MACBA en la data indicada, des de qualsevol ordinador o dispositiu mòbil clicant aquí.

Després de l’acte de presentació del projecte Educació Demà, comença la programació de seminaris oberts del Camp Base, un dels 4 espais de de reflexió, anàlisi i debat del projecte.

L’objectiu d’aquest seminari serà explorar una de les tendències de canvi en educació identificades pel projecte: la gamificació. Per debatre sobre el tema es presentaran experiències nacionals i internacionals que exemplificaran els èxits i reptes de la tendència   

Què és i que no és un disseny educatiu gamificat? Com s’aconsegueix que cada acció gamificada tingui la seva recompensa? Quin és el paper de l’errada en la situació d’aprenentatge? L’alumne disposa d’eines per veure el progrés realitzat? Com es pot aconseguir que qualsevol persona innovadora trobi fàcilment els recursos per crear propostes gamificades?

Entre tots els assistents al seminari intentarem donar resposta a aquestes qüestions i visualitzarem experiències d’innovació que apliquen els preceptes de la gamificació en les seves propostes educatives.

Només farem servir les vostres dades per tal d'informar-vos de les nostres activitats. Consulteu el nostre avís legal i la política de privadesa.