La innovació educativa contra les desigualtats

 
28/04/2016
16:00h - 19:30h
Director
Director del programa Escola Nova 21
Director adjunt del programa Escola Nova 21
Simpòsium Internacional

Information in English

La innovació educativa sovint és percebuda com una estratègia fonamental de millora de la qualitat educativa. Ens preguntem, però, si és també clau en la lluita contra les desigualtats educatives. Com pot la innovació pedagògica integrar-se en l’agenda de reformes per garantir la millora de l’alumnat en entorns desafavorits?

El proper dijous 28 d’abril, l’OCDE, la Fundació Jaume Bofill i el CIDOB us conviden a debatre i analitzar juntament amb diferents experts i expertes internacionals com la innovació educativa pot ser motor per a la millora de l’aprenentatge i la superació de les desigualtats educatives. Com, més enllà de les reformes en les polítiques, la innovació pot integrar-se en les propostes de transformació del sistema educatiu cap a un model veritablement equitatiu i de qualitat. 

 

 

 

28 d’abril de 16.00 a 17.15h

TAULA RODONA 1: És la reforma política educativa en pro de la igualtat l’única solució? La contribució de les pràctiques innovadores a les escoles

Hi intervindran:

  • Miquel Àngel Essomba, comissionat d'Educació i Universitats de l'Ajuntament de Barcelona
  • David Istance, analista senior de l’OCDE i director del Projecte "Innovative Pedagogies for Powerful Learning"
  • Elisa Martellucci, responsable de projectes al Centre d'Estudis de Política Europea (CEPS)
  • Àngel Domingo, subdirector General d'Innovació, Formació i Orientació del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya
  • Eduard Vallory, president del Centre UNESCO  de Catalunya

Modera: Tony Mackay, director general del Centre per a l'Educació Estratègica a Melbourne, Austràlia

28 d’abril de 17.30 a 19.30h

TAULA RODONA 2: Pedagogies innovadores per a la reducció de les desigualtats. Casos pràctics

Quines solucions innovadores han estat posades en marxa dins d’alguns entorns d'aprenentatge per mitigar situacions d'exclusió i desigualtat educativa? Com podem utilitzar la pedagogia per a reduir les desigualtats de l’alumnat?

Hi intervindran:

  • Gaëlle Chapelle, investigadora a la Universitat Catòlica de Lovaina, Bèlgica 
  • Marta Comas, directora de l’Àrea d'Innovació, Programes i Formació del Consorci d’Educació de Barcelona
  • Boris Mir,  professor d'Educació Secundària i director adjunt del projecte Escola Nova
  • Àngels Cadena, directora de l'Escola Mercè Rodoreda de Nou Barris, Barcelona, responsable de “Prosperem Junts”, experiència guanyadora de la crida oberta. 

Modera: Neus Lorenzo, inspectora d'Educació a Catalunya

Conclusions i comentaris finals

Isabel Vilaseca, presidenta de la Fundació Jaume Bofill i David Istance, analista senior de l’OCDE i director del Projecte "Innovative Pedagogies for Powerful Learning"

Cloenda

Meritxell Ruiz Isern, Consellera d'Educació de Catalunya.

 

 

Volem conèixer experiències en el territori

Amb aquesta jornada volem iniciar un treball de fons sobre com fer de la innovació educativa una palanca de canvi en els centres d’alta complexitat.  Per aquest motiu, ens agradaria molt comptar amb el coneixement de la comunitat educativa. Et convidem a compartir amb nosaltres propostes, experiències en el territori, idees i iniciatives que ens ajudin a explorar el potencial de la innovació per a superar les desigualtats educatives.

Com pots participar-hi?

Enviant la teva aportació (idees, suggeriments, breu vídeo...) des d’aquest enllaç

T’animem a explicar-nos la teva experiència innovadora en un centre amb un entorn i condicions d’alta complexitat; comparteix la teva experiència, casos que coneixes, noms de professionals que estan implementant noves accions, etc.

Aquest acte forma part del Simpòsium Internacional sobre Pedagogies Innovadores: motor per a l’equitat i la qualitat educativa en el marc del projecte Innovative Pedagogies for Powerful Learning (IPPL), una iniciativa impulsada juntament amb el Centre per a la Recerca Educativa i la Innovació de l’OCDE. L’IPPL vol influenciar en els marcs de referència del pensament, la política educativa i la pràctica docent mitjançant la recerca i l'evidència internacional sobre l'ensenyament, l'aprenentatge i la innovació. Aprofitant el planter d’experts internacionals que participen en el simpòsium volem obrir el debat amb la comunitat educativa catalana. 

Accés lliure i gratuït. Servei de traducció simultània.

No arribes a l'hora al debat online? Cap problema! Podràs recuperar el visionat aquí.

El debat es podrà seguir en directe per streaming a través de la web de la Fundació Jaume Bofill i també via Twitter  #InnoEduCat  @FundacioBofill.

 

Projecte
Altres col·laboradors
Organitzen: OECD, CIDOB Amb el suport de: Europe for Citizens Programme, Generalitat de Catalunya. Departament de Presidència-Secretaria d'Afers Exteriors i de la Unió Europea. Sant Pau, Recinte Modernista Barcelona
Informació relacionada

La innovació educativa contra les desigualtats (presencial)

Inscripcions assistència presencial (Taula 1 i Taula 2)

28 d’abril de 16.00 a 17.15h

TAULA RODONA 1: És la reforma política educativa en pro de la igualtat l’única solució? La contribució de les pràctiques innovadores a les escoles

Hi intervindran:

  • Miquel Àngel Essomba, comissionat d'Educació i Universitats de l'Ajuntament de Barcelona
  • David Istance, analista senior de l’OCDE i director del Projecte "Innovative Pedagogies for Powerful Learning"
  • Elisa Martellucci, responsable de projectes al Centre d'Estudis de Política Europea (CEPS)
  • Antoni Llobet Mercadé, secretari de Polítiques Educatives de la Generalitat de Catalunya
  • Eduard Vallory, president del Centre UNESCO  de Catalunya

Modera: Tony Mackay, director general del Centre per a l'Educació Estratègica a Melbourne, Austràlia

28 d’abril de 17.30 a 19.30h

TAULA RODONA 2Pedagogies innovadores per a la reducció de les desigualtats. Casos pràctics

Quines solucions innovadores han estat posades en marxa dins d’alguns entorns d'aprenentatge per mitigar situacions d'exclusió i desigualtat educativa? Com podem utilitzar la pedagogia per a reduir les desigualtats de l’alumnat?

Hi intervindran:

  • Marta Comas, directora de l’Àrea d'Innovació, Programes i Formació del Consorci d’Educació de Barcelona
  • Alfredo Hernando, autor de '“Viaje a la Escuela del siglo XXI. Así trabajan los colegios más innovadores del mundo” (per confirmar)
  • Boris Mir,  professor d'Educació Secundària i membre del projecte Escola Nova
  • Responsable de l’experiència seleccionada de la crida oberta 

Modera: Neus Lorenzo, inspectora d'Educació a Catalunya

Conclusions i comentaris finals

Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill i David Istance, analista senior de l’OCDE i director del Projecte "Innovative Pedagogies for Powerful Learning"

Cloenda

Meritxell Ruiz Isern, Consellera d'Educació de Catalunya (per confirmar).

Accés lliure i gratuït. Servei de traducció simultània.

No arribes a l'hora al debat online? Cap problema! Podràs recuperar el visionat aquí.

El debat es podrà seguir en directe per streaming a través de la web de la Fundació Jaume Bofill i també via Twitter @FundacioBofill.

Només farem servir les vostres dades per tal d'informar-vos de les nostres activitats. Consulteu el nostre avís legal i la política de privadesa.

La innovació educativa contra les desigualtats (streaming)

Inscripcions streaming per la Taula 1 i Taula 2

28 d’abril de 16.00 a 17.15h

TAULA RODONA 1: És la reforma política educativa en pro de la igualtat l’única solució? La contribució de les pràctiques innovadores a les escoles

Hi intervindran:

  • Miquel Àngel Essomba, comissionat d'Educació i Universitats de l'Ajuntament de Barcelona
  • David Istance, analista senior de l’OCDE i director del Projecte "Innovative Pedagogies for Powerful Learning"
  • Elisa Martellucci, responsable de projectes al Centre d'Estudis de Política Europea (CEPS)
  • Antoni Llobet Mercadé, secretari de Polítiques Educatives de la Generalitat de Catalunya
  • Eduard Vallory, president del Centre UNESCO  de Catalunya

Modera: Tony Mackay, director general del Centre per a l'Educació Estratègica a Melbourne, Austràlia

28 d’abril de 17.30 a 19.30h

TAULA RODONA 2Pedagogies innovadores per a la reducció de les desigualtats. Casos pràctics

Quines solucions innovadores han estat posades en marxa dins d’alguns entorns d'aprenentatge per mitigar situacions d'exclusió i desigualtat educativa? Com podem utilitzar la pedagogia per a reduir les desigualtats de l’alumnat?

Hi intervindran:

  • Marta Comas, directora de l’Àrea d'Innovació, Programes i Formació del Consorci d’Educació de Barcelona
  • Alfredo Hernando, autor de '“Viaje a la Escuela del siglo XXI. Así trabajan los colegios más innovadores del mundo” (per confirmar)
  • Boris Mir,  professor d'Educació Secundària i membre del projecte Escola Nova
  • Responsable de l’experiència seleccionada de la crida oberta 

Modera: Neus Lorenzo, inspectora d'Educació a Catalunya

Conclusions i comentaris finals

Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill i David Istance, analista senior de l’OCDE i director del Projecte "Innovative Pedagogies for Powerful Learning"

Cloenda

Meritxell Ruiz Isern, Consellera d'Educació de Catalunya (per confirmar).

Accés lliure i gratuït. Servei de traducció simultània.

No arribes a l'hora al debat online? Cap problema! Podràs recuperar el visionat aquí.

El debat es podrà seguir en directe per streaming a través de la web de la Fundació Jaume Bofill i també via Twitter @FundacioBofill.

Només farem servir les vostres dades per tal d'informar-vos de les nostres activitats. Consulteu el nostre avís legal i la política de privadesa.