Personalitzar l’aprenentatge: pràctiques centrades en l’alumne

Què significa traslladar la personalització als ensenyaments?
15/03/2016
18:00h - 20:30h

Classe inversa, entorns personalitzats d’aprenentatge, treball globalitzat i més

Aquest seminari obert pretén aportar reflexions, debats i iniciatives sobre què implica posar l’alumne al centre de l’aprenentatge i què significa traslladar aquesta personalització als ensenyaments.

Quines preguntes ens hem de fer i quines decisions cal prendre en relació amb els temes (dirigits o autònoms), els continguts (formals o aplicats), els recursos (tancats o oberts), els productes (expositius o interactius) i les evidències d’aprenentatge (sumatives o dinàmiques)? 

Al seminari es podran conèixer tres propostes específiques que segueixen aquest enfocament i que exemplifiquen el tema:

- Treball per projectes: de la mà d’en Toni Otero, mestre i cap d’estudis de l’Escola l’Arenal de Llevant de Barcelona. 

- Itineraris personals d’aprenentatge: per part d’en David Atzet, professor i director de la SINS Cardener de Sant Joan de Vilatorrada.

- Classe inversa: de la mà de l’Elena Ojando, professora de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull).

Els assistents podran participar activament en el debat i  podran aprofundir en diverses pràctiques inspiradores sobre com situar l’alumne al centre de l’aprenentatge.

La trobada estarà dinamitzada per Ramon Grau Sánchez, professor de secundària i director de l'Institut Quatre Cantons del Poblenou, i membre del comitè científic d’Educació Demà. 

 Conduirà l'acte Ismael Peña-López, director d'innovació oberta de la Fundació Jaume Bofill.

Accés lliure i gratuït.

El seminari obert es podrà seguir en directe per streaming a través de la  web de la Fundació Jaume Bofill, i també via Twitter @FundacioBofill amb el hashtag #Edudema.

No arribes a l'hora al seminari online? Cap problema! Podràs recuperar el visionat aquí.

Anima’t i inscriu-te al seminari obert!

Projecte
Etiquetes
Informació relacionada

El tema no resolt: com abordar l'abandonament prematur de l'educació? (presencial)

Inscripcions assistència presencial

El tema no resolt: com abordar l'abandonament prematur de l'educació?

Ponents: Aina Tarabini i Irene Psifidou

Presentació d'una nova investigació sobre l'informe de la Comissió Europea / Eurydice / Cedefop sobre com abordar l'abandonament prematur de l'educació i formació: estratègies, polítiques i mesures (Tackling early leaving from education and training: strategies, policies and measures).

Només farem servir les vostres dades per tal d'informar-vos de les nostres activitats. Consulteu el nostre avís legal i la política de privadesa.

Personalitzar l’aprenentatge: pràctiques centrades en l’alumne (streaming)

Inscripcions streaming

Aquest seminari obert pretén aportar reflexions, debats i iniciatives sobre què implica posar l’alumne al centre de l’aprenentatge i què significa traslladar aquesta personalització als ensenyaments.

Quines preguntes ens hem de fer i quines decisions cal prendre en relació amb els temes (dirigits o autònoms), els continguts (formals o aplicats), els recursos (tancats o oberts), els productes (expositius o interactius) i les evidències d’aprenentatge (sumatives o dinàmiques)? 

Al seminari es podran conèixer tres propostes específiques que segueixen aquest enfocament i que exemplifiquen el tema:

- Treball per projectes: de la mà d’en Toni Otero, mestre i cap d’estudis de l’Escola l’Arenal de Llevant de Barcelona. 

- Itineraris personals d’aprenentatge: per part d’en David Atzet, professor i director de la SINS Cardener de Sant Joan de Vilatorrada.

- Classe inversa: de la mà de l’Elena Ojando, professora de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull).

Els assistents podran participar activament en el debat i  podran aprofundir en diverses pràctiques inspiradores sobre com situar l’alumne al centre de l’aprenentatge.

La trobada estarà dinamitzada per Ramon Grau Sánchez, professor de secundària i director de l'Institut Quatre Cantons del Poblenou, i membre del comitè científic d’Educació Demà. 

Conduirà l'acte Ismael Peña-López, director d'innovació oberta de la Fundació Jaume Bofill.

Accés lliure i gratuït.

El seminari obert es podrà seguir en directe per streaming a través de la  web de la Fundació Jaume Bofill, i també via Twitter @FundacioBofill amb el hashtag #Edudema.

No arribes a l'hora al seminari online? Cap problema! Podràs recuperar el visionat aquí.

Només farem servir les vostres dades per tal d'informar-vos de les nostres activitats. Consulteu el nostre avís legal i la política de privadesa.