Motivar l’aprenentatge des del joc: ludificació lliure o disseny de pensament reflexiu?

 
Motivar l’aprenentatge des del joc: ludificació lliure o disseny de pensament reflexiu?

CANVI DE DATA: 10/11/16

Acte exclusivament online  

Accés gratuït i en obert a: www.debats.cat

Podeu participar via Twitter: #debatseducacio

Aquest webinari virtual és continuïtat  de la trobada amb el professor Ross Flatt als Debats Educacio del 18/04/2016: Revolucionar l’escola des del Design Thinking i el Joc 

 

 

Ajuda’ns a preparar el webinari! Participa a l’enquesta: Per motivar des del joc a l’escola, cal afavorir la ludificació lliure o planificar el pensament reflexiu?

Cal motivar l’alumnat des del joc, el plaer i la descoberta, tot explorant la ludificació lliure de l’aprenentatge (Gamificació). 

 

Ludificació o com convertir-ho gairebé tot en joc

Què opineu vosaltres?

Motivar des del joc: superficialitat o reflexió?

Contesteu a: menti.com amb el CODI 576882

 

Amb la creació de jocs podem establir processos d’aprenentatge continu des de l’acció (Learning by Doing) i  desenvolupar un pensament de disseny reflexiu (Design Thinking).

 

Feedback is Immediate & Ongoing / C. Ross Flatt

 

 

En aquest webinar explorarem els principis de la ludificació i l’aprenentatge des de l’acció i el joc, i coneixerem exemples d’escoles i educadors que els apliquen a les aules per promoure l’empatia, l’autonomia i la reflexió:

  • Què pot aportar  a l’escola el joc i la ludificació (Gamification)?
  • Com podem aplicar a l’aula els processos d’aprenentatge des de l’acció (Learning by Doing) i el gaudi?
  • Quins principis educatius defineixen l’Aprenentatge Basat en el Disseny de Jocs?
  • Quines experiències de joc ajuden a crear empatia, autonomia i reflexió entre l’alumnat?
  • Com s’integra l’error i la reiteració del dubte en el joc escolar?
  • Quin relació hi ha entre la emoció i la reflexió en el pensament de disseny reflexiu (Design Thinking)?

La Fundació Jaume Bofill i la Universitat Oberta de Catalunya us conviden a aquest webinar conduït i moderat per Neus Lorenzo, que comptarà amb la participació d'experts en l'àmbit de la gamificació:

Òscar de Paula: Professor i coordinador TAC de FEDAC-Montcada. Treballa amb la ludificació com a metodologia d'aprenentatge per portar tota una dinàmica de classe.

Imma Marín: Fundadora i Directora de Marinva. Experta en l'aplicació del joc a processos educatius i de formació.

- Oriol Ripoll: Especialista i autor de jocs per a projectes educatius, i professor de creació de jocs a Enti, el grau de videojocs de la Universitat de Barcelona. 

- Altres ponents pendents de confirmar.

Hi esteu convidats! No us perdeu aquest  webinar interactiu, el seminari en línia per aprofundir en l’ensenyament basat en el disseny de jocs a l’escola. 

Per assistir a aquest acte online únicament heu d'entrar en aquesta pàgina el dia i a l'hora programada, tan sols necessiteu connectar-vos amb qualsevol dispositiu amb connexió a Internet.

Per saber-ne més: 

- El professor Ross Flatt va participar el 18/04/2016 en un Debat d’Educació (Revolucionar l’escola des del Design Thinking i el Joc)  per explicar la revolucionaria proposta educativa que l’Institute of Play de Nova York està aplicant amb el programa Teachers Quest, basat en el disseny de jocs a l’escola. Les seves solucions didàctiques han fet créixer la motivació entre l’alumnat i el professorat, amb set principis educatius de qualitat que s’han estès a tot el món: 

  1. Tots hi participen (Everyone is a participant)
  2. El repte és constant (Challenge is constant)
  3. S’aprèn fent (Learning happens by doing)
  4. El resultat és immediat i continuat (Feedback is immediate and ongoing)
  5. L’error es considera una etapa recursiva (Failure is reframed as iteration)
  6. Tot està interconnectat (Everything is interconnected)
  7. Sembla que juguem (It feels like play)

- L’Institut del Joc ha desenvolupat el marc de l’aprenentatge basat en la creació de jocs  a partir la inclusió, la motivació i l’aprenentatge actiu, on l’alumne és el protagonista.  L’enfocament lúdic d’aquesta proposta, lluny de la superficialitat, comporta una profunda autonomia de l’alumnat i una clara coresponsabilitat en el disseny de les solucions educatives.

Us hi esperem! Inscriu-t'hi i no t’ho deixis perdre!!

 

Projecte
Aliances
Informació relacionada