Revolucionar l’escola des del design thinking i el joc

Ross Flatt: Com una escola pública de Nova York està transformant l’aprenentatge
 
18/04/2016
18:30h - 20:00h
Ross Flatt, dissenyador d’aprenentatges

Ross Flatt, Dissenyador d’aprenentatges i responsable de les solucions didàctiques del programa Teacher Quest de l’Institut of Play de Nova York (EUA)

En aquest nou Debat d’Educació ens preguntem quins són els ingredients bàsics per a crear veritables dissenys educatius basats en el design thinking i en la gamificació. Ross Flatt, compartirà l'experiència de l’escola pública Quest to Learn de Nova York, creada per un grup de mestres i dissenyadors de jocs i basada en més de 30 anys de recerca aplicada. 

El proper 18 d'abril a les 18.30 h, a l'Auditori del MACBA, portarem a terme una nova edició dels Debats d'Educació. En aquesta ocasió, el nostre convidat serà Ross Flatt, Dissenyador i responsable de les solucions didàctiques del programa Teacher Quest de l’Institut of Play de Nova York (EUA).

Ross té una experiència de més de dotze anys com a professor, especialista en l’elaboració de plans d’estudis i administrador. L’any 2009, va ser un dels docents fundadors de Quest to Learn, una escola pública de Nova York creada per l’Institute of Play. Ross hi va treballar com a professor de secundària, i posteriorment en va ser subdirector. Actualment, com a dissenyador principal de solucions didàctiques a l’Institute of Play, Ross acompanya el desenvolupament professional del professorat mitjançant el programa Teacher Quest, dirigit a professors de dins i fora dels Estats Units.

L’experiència de Ross ens permetrà debatre sobre algunes de les qüestions crítiques que comporta dissenyar un centre educatiu basat en aquestes metodologies: 

  • Què és i què no és el design thinking educatiu? Com utilitzar-lo per millorar els resultats educatius? 
  • Serveix per a transformar la motivació de l’alumnat en una millora en el rendiment acadèmic? 
  • Com redissenyar l’escola per esdevenir node en una nova ecologia de l’aprenentatge?
  • Son aquestes metodologies la clau per assolir les competències del segle XXI, com ara el pensament sistèmic, la resolució de problemes basada en la creativitat, la col·laboració, la gestió del temps i la formació de la identitat de l’alumnat?
  • Com pot aquest disseny educatiu esdevenir una estratègia docent efectiva per reduir la diferència de rendiment dels estudiants en desavantatge sociocultural?

Debats d'Educació és un fòrum organitzat per la Fundació Jaume Bofill i la Universitat Oberta de Catalunya, amb la col·laboració del MACBA, que té per objectiu promoure el debat sobre temes d'actualitat i de fons que considerem claus en relació als reptes i problemes que ha d'afrontar l'educació en el context social, polític i econòmic que vivim.

Moderarà: Josep M Mominó, professor dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill.

Conferència en anglès. Servei de traducció simultània al català. 

Segueix la jornada en directe per streaming a través de la web de la Fundació Jaume Bofill i per Twitter amb les etiquetes  #debatseducacio o bé @UOCdirecte i @FundacioBofill.

No arribes a l'hora al seminari online? Cap problema! Podràs recuperar el visionat aquí.

Projecte
Revolutionize Schools with Design Thinking and Play. How a New York Public School is Transforming Learning
NovetatEnglish
Aquesta obra està subjecta a la llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada (by-nc-nd).