Comunitats que Eduquen acompanya els projectes comunitaris en la seva reformulació. En vols conèixer dos?

06/07/2018
Comunitats que Eduquen acompanya els projectes comunitaris en la seva reformulació. En vols conèixer dos?

Tots els projectes comunitaris de la crida Comunitats que Eduquen aposten pel treball socioeducatiu entre escoles, entitats socials i culturals, serveis socials, biblioteca, etc. entenent l’educació com a quelcom a treballar més enllà dels centres educatius. L’objectiu és garantir que tots els infants i joves rebin una educació de qualitat així com intentar pal·liar les desigualtats socioeducatives, sabent que aquest repte només el podrem assolir treballant conjuntament. Dos exemples són:

 

  • EducArtS és un projecte socioeducatiu impulsat per Xamfrà-Fundació L'ARC Música que té per objectiu mobilitzar els infants i joves dels barris de Zona Nord de Barcelona, a través del foment de la xarxa i col·laboració entre els agents socials i educatius del territori per a desenvolupar projectes artístics. EducArtS, es desplega incorporant persones de referència i entitats que ja treballen en el territori entorn a l’educació, l’acció social i les arts amb la finalitat de contribuir a disminuir les desigualtats educatives. Per fer-ho promouen les escoles com a espais d’oportunitats tant en horari lectiu com no lectiu. Actualment, el projecte es porta a terme l’Escola Ferrer i Guàrdia i Escola Mestre Morera de Ciutat Meridiana, l’Escola Elisenda de Montcada de Torre Baró, l’Escola Ciutat Comtal de Vallbona i l’Escola Alfonsa Cavin de Ciutat Meridiana.

 

  • El projecte educatiu Biblioteca Bon Pastor de Barcelona té per objectiu oferir un espai de suport socioeducatiu a través del foment de la comprensió lectora i el treball col·laboratiu entre els centres educatius, serveis socials i la biblioteca. Donades les dificultats de lectoescriptura dels infants i joves del territori, la Biblioteca treballa colze a colze amb els centres educatius per tal de millorar, amb projectes específics la comprensió lectora i la lectoescriptura. Per fer-ho han incorporat la figura de l’educador/a social a l’equip tècnic. Aquest educador social dissenya, de manera personalitzada, activitats i tallers que utilitzen com a eines la cultura i l’oci. Tallers de cajón flamenco, Graffiti o defensa personal poden esdevenir grans oportunitats per treballar l’autoestima, frustració, les microviolències, la igualtat de gènere... 
Cap de projectes
Projecte
Informació relacionada