El suport de la comunitat fa realitat 11 projectes educatius

23/10/2017
El suport de la comunitat fa realitat 11 projectes educatius

Fem Educació, plataforma de micromecenatge impulsada per la Fundació Jaume Bofill amb el suport de la Fundació Goteo, celebra amb èxit una nova fita. Dels 13 projectes seleccionats 11 han assolit el finançament mínim per a fer-se realitat. Han estat 40 dies de campanya per a aconseguir que 664 cofinançadors recolzessin i donessin suport als projectes. Els projectes han recollit 51.005 € dels quals 16.975 € han estat aportats pel fons regadiu de la Fundació Jaume Bofill amb l’objectiu d’incremetar les possibilitats d’èxit dels projectes.

Aqueta fita dóna pas a una segona ronda de 40 dies dirigida a assolir el finançament òptim. D’aquesta manera si el finançament mínim ha estat necessari per a permetre l’arrencada dels projectes, aquesta segona, ha de permetre el seu desenvolupament per a ampliar l’impacte i el grau de cobertura.

Els 11 projectes que han assolit el finançament han estat:

  1. Moneda Social l’institut: Un projecte que aposta per l’equitat educativa a través de la implementació d’una moneda social com a eina educativa per a generar oportunitats d'aprenentatge, fomentar l'autonomia i la igualtat d’oportunitats. http://bit.ly/2yvIKvi
  2. Juguem a (des)vestir aliments?: L’objectiu és oferir una eina de sensibilització que fomenti el pensament crític i els valors sobre el consum responsable a partir del coneixement i anàlisi  dels processos de distribució i subministració alimentaris (producció, elaboració, distribució i comercialització). http://bit.ly/2wJSQaL
  3. "Let's debate!": Projecte que promou el seu pensament crític i analític a partir de la promoció i la participació en debats en anglès. Els alumnes tindran l’oportunitat de participar en campionats de debats en anglès a nivell europeu. http://bit.ly/2yuvO8H
  4. BiniArt. Creativitat artística en família: Pretén crear un espai artístic per a tota la comunitat educativa de Binissalem on poder desenvolupar diferents tipus d'activitats artístiques que fomentin l'autoconeixement de cadascú com a eina transformadora de la societat i l'entorn on vivim. http://bit.ly/2xLgCQM
  5. Banc del Temps Escolar: És un programa educatiu basat en l'aprenentatge cooperatiu i els principis del Banc del Temps. La finalitat és celebrar unes jornades per a fomentar i impulsar  els principis i metodologies de la proposta educativa on l’alumnat de forma conjunta i cooperativa transmeten i aprenen coneixements i habilitats a partir de la diversitat que presenten les aules. http://bit.ly/2yvITPm
  6. Catàleg d'Experiències Lúdiques: Pretén ser una plataforma web, oberta i col·laborativa, que reculli experiències reals d'ús de jocs de taula a educació infantil i primària a partir de la  identificació dels mestres que treballen en la introducció dels jocs com a innovació educativa i, que ofereixi a més, le fitxes descriptives detallades dels jocs de taula utilitzats. http://bit.ly/2yvITPm
  7. Projecte HANDWORK: Després de tres anys de rodatge i afinament de la cooperativa escolar  de l'Aula Oberta de l'Institut Antoni Cumella de Granollers, la proposta té la finalitat de difondre i replicar l'experiència del model cooperatiu on els alumnes de 3r i 4rt d'ESO que en formen part treballen la meitat de les hores lectives reforçant les competències bàsiques i l'altre meitat realitzant productes, serveis i activitats que ells mateixos gestionen i elaboren. http://bit.ly/2ihLczG
  8. Roca & Agua: El programa està dirigit a escoles primàries i enfocat a la prevenció de l'assetjament escolar. És un programa certificat a Holanda que té un enfocament constructiu centrat en desenvolupar de la assertivitat i la necessitat de sentir-se segur (roca) i en la capacitat i flexibilitat de col·laborar i jugar junts respectant l'altre (aigua). http://bit.ly/2yvObub
  9. Instròniks: El principal objectiu és poder generar un manual digital interactiu per a que qualsevol membre de la comunitat educativa sigui capaç de construir un instrument electrònic i que pugui interpretar música amb aquest.  Aquesta proposta s’emmarca dins l’educació maker i els projectes STEAM. http://bit.ly/2ztfraX
  10. SIRKELS: vol treballar les relacions entre docents dins dels centres educatius a través de la creació d’espais de confiança, cohesió i reflexió entre iguals. L’objectiu és compartir totes aquelles inquietuds, emocions, estratègies i experiències significatives viscudes dia a dia al centre per tal de proporcionar un espai d’acompanyament entre docents.  http://bit.ly/2ysSCnD
  11. HORTALITZA'T NORFEU!: Vol promoure un model d’educació comunitària d'utilització dels horts escolars que millora l'impacte social i educatiu dins la comunitat de manera que es potencien els valors, l'educació integradora, multidisciplinària i competencial, alhora que permet obrir nous camps d'experimentació, recerca i aprenentatge dels alumnes. http://bit.ly/2ytP7yP

 Us convidem a conèixer els projectes i valorar. Amb quina proposta us identifiqueu més?

Projecte