Nota de premsa: Un lideratge efectiu transforma les dinàmiques de centre i millora els resultats de l’alumnat :: L’estabilitat de l’equip directiu millora el rendiment de l’alumnat, especialment, dels centres d’entorns desfavorits

21/11/2017
Nota de premsa: Un lideratge efectiu transforma les dinàmiques de centre i millora els resultats de l’alumnat :: L’estabilitat de l’equip directiu millora el rendiment de l’alumnat, especialment, dels centres d’entorns desfavorits

NOTA DE PREMSA

Dia i hora: dimecres 22 de novembre de 2017 a les 18 h

Lloc: Sala d'actes del Palau Macaya de l’Obra Social ”la Caixa”. (Pg. de Sant Joan 108,  Barcelona)

En el marc del projecte Què funciona en educació? Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill han promogut una revisió sistemàtica i síntesi dels resultats de 12 avaluacions rigoroses fetes arreu del món sobre l’impacte del lideratge sobre el rendiment acadèmic de l’alumnat. S’aporta també informació extreta de 10 meta-anàlisis que analitzen el vincle entre lideratge i resultats educatius.

La presentació de l’informe El lideratge de centre afecta el rendiment acadèmic de l'alumnat? anirà a càrrec del seu autor Álvaro Choi, Professor al Departament d'Economia de la Universitat de Barcelona i investigador a l'Institut d'Economia de Barcelona (IEB).

L’acte, que serà presentat per Marc Balaguer, Director d’Ivàlua, i moderat per Ismael Palacín, Director de la Fundació Jaume Bofill, comptarà amb la participació d’altres ponents com ara:

  • Josep Castillo i Adrián, Coordinador Postgrau en Direcció Estratègica de Centres Docents per a la Innovació i l’Èxit Educatiu de la Universitat de Vic.
  • Xavier Chavarría, Inspector en cap a Barcelona Ciutat i president de l'European Forum on Educational Administration. 
  • Isabel Sánchez Ibáñez, Directora de l’Escola Rius i Taulet i presidenta d'Axia-Associació de Directius de l'Educació Pública de Catalunya.

Un lideratge efectiu transforma les dinàmiques de centre i millora els resultats de l’alumnat

L’estabilitat de l’equip directiu millora el rendiment de l’alumnat, especialment, dels centres d’entorns desfavorits

En concret, aquest informe respon 1) Les diferents característiques dels directors i directores afecten el rendiment educatiu?, i 2) Quins elements vinculats a diferents estils de lideratge incideixen sobre el rendiment educatiu? Per exemple: ¿quins tipus de lideratge tenen un impacte més gran sobre la millora dels centres educatius i quins trets caracteritzen els líders més efectius?  Aquest efecte és homogeni per a tots els centres? Les respostes a aquestes preguntes han de facilitar el disseny de polítiques educatives aplicables al sistema educatiu català.

Trobareu més informació en la nota de premsa adjunta. ​

 

Projecte