Vols saber com s’han implementat els projectes de Fem Educació?

25/06/2018
Vols saber com s’han implementat ens projectes de Fem Educació

Al novembre passat 11 projectes educatius van tenir l’oportunitat de fer realitat les seves iniciatives  gràcies a la plataforma de micromecenatge Fem Educació, impulsada per la Fundació Jaume Bofill en col·laboració amb la Fundació Goteo

Mig any després els emprenedors/es d’aquestes iniciatives, que un dia van imaginar poder donar resposta a necessitats i reptes educatius i que avui són una realitat gràcies al suport rebut de la comunitat, han volgut compartir els seus aprenentatges. Que destaquen de la seva experiència? Què han après?   

En paraules dels seus protagonistes alguns han servit per “ajudar a sortir de la zona de confort a molts docents interessats en incentivar l’educació Maker d’una forma significativa i vivencial a través de la música” (Marc Sibila-Instroniks) altres per  generar “nous formats educatius que faciliten la construcció d’un pensament crític al voltant del consum responsable i a partir del coneixement i l’anàlisi del context immediat ” (Núria Vega-Des/vestint aliments)  o “l’empoderament dels alumnes amb risc de fracàs escolar mitjançant un hort que ha esdevingut un espai d’aprenentatge compartit per a tota la comunitat ” (Anna Ma. Gonzàlez-Hortalitza’t Norfeu) o també “una gran oportunitat d'innovació educativa per a la comunitat a partir d’espais de creativitat artística” (Aïna Cardona-BiniArt) Com a denominador comú en tots els casos els equips impulsors comparteixen que les campanyes de micromecenatge han permès incrementar el potencial educatiu dels projectes gràcies a disposar d’un major recolzament per part de la comunitat educativa i recursos per respondre als objectius plantejats.

Un altre element que han destacat els equips impulsors ha estat la capacitat que el micromecenatge ha tingut en l’enfortiment de les xarxes de suport i la generació de noves aliances.  Fem Educació, més enllà de dotar-los de la viabilitat econòmica necessària per a l’arrencada dels projectes, ha suposat enfortir i ampliar la xarxa de suport i col·laboració dels equips i entitats impulsores. Fem Educació “ens ha donat més visibilitat per a donar a conèixer  a mestres, professors/es i educadors/es l’aprenentatge basat en el joc”  Laboratori de Jocs o  ha contribuït a “situar el projecte de treball cooperatiu com un referent per a altres projectes d’aula oberta i compartir-lo amb altres instituts” Projecte Handwork.

Altres projectes durant aquest curs han realitzat proves pilot en diferents centres educatius com Let’s debate o Sirkels a partir de les quals implementaran el projecte educatiu durant el curs vinent.

Projecte