Notícies

Situar la segregació escolar al centre de les polítiques públiques municipals

 

Catalunya és un dels països amb més segregació escolar d’Europa. Malgrat situar-se just per sota del nivell mitjà de segregació a Espanya, Catalunya es troba encara molt allunyada de països com Finlàndia, Suècia, Irlanda, Polònia o el Regne Unit.

Des de la Fundació Jaume Bofill considerem que la segregació escolar és una...

20/06/2018
Com podem equilibrar la composició social dels centres educatius?

A partir de l’anàlisi del model de les magnet schools dels Estats Units, s’ha desenvolupat un programa a Catalunya que promou la innovació en els centres educatius a través d’aliances amb institucions culturals i científiques de referència. Actualment s’està realitzant una prova pilot en set centres educatius, sis escoles i un institut.

Què ha motivat la nostra intervenció?...

19/07/2016
És l’escola a temps complet una experiència d’innovació propera a les necessitats actuals?

L’anàlisi de les experiències internacionals mostra que una jornada escolar que conclou a mitja tarda i on s’integren aprenentatges formals i no formals, treball conjunt del professorat amb altres agents socioeducatius i activitats escolars dins i fora de l’escola respon millor als reptes socials actuals garantint, alhora, un major benestar per als infants i adolescents.

05/07/2016
Via universitària

La universitat és cada cop més equitativa però les classes altes encara estan sobre representades

Només el 41% dels estudiants universitaris ho són a temps complet; la resta combina o alterna estudis amb treball remunerat

Poder estudiar a la universitat depèn principalment del suport familiar; només el 13% dels estudiants reben algun...

24/05/2016

 

L’Anuari dels reptes educatius a Catalunya ja està en marxa! Com donar resposta als reptes de l'educació a Catalunya? 

L'Anuari de l'Educació a Catalunya 2015 s'aproxima als principals reptes de l'educació del país, posant sobre la taula algunes de les qüestions més urgents per tal d'aconseguir una educació de qualitat i amb equitat.

Com...

14/03/2016