Notícies

Com podem equilibrar la composició social dels centres educatius?

A partir de l’anàlisi del model de les magnet schools dels Estats Units, s’ha desenvolupat un programa a Catalunya que promou la innovació en els centres educatius a través d’aliances amb institucions culturals i científiques de referència. Actualment s’està realitzant una prova pilot en set centres educatius, sis escoles i un institut.

Què ha motivat la nostra intervenció?...

19/07/2016
És l’escola a temps complet una experiència d’innovació propera a les necessitats actuals?

L’anàlisi de les experiències internacionals mostra que una jornada escolar que conclou a mitja tarda i on s’integren aprenentatges formals i no formals, treball conjunt del professorat amb altres agents socioeducatius i activitats escolars dins i fora de l’escola respon millor als reptes socials actuals garantint, alhora, un major benestar per als infants i adolescents.

05/07/2016
Via universitària

La universitat és cada cop més equitativa però les classes altes encara estan sobre representades

Només el 41% dels estudiants universitaris ho són a temps complet; la resta combina o alterna estudis amb treball remunerat

Poder estudiar a la universitat depèn principalment del suport familiar; només el 13% dels estudiants reben algun...

24/05/2016

 

L’Anuari dels reptes educatius a Catalunya ja està en marxa! Com donar resposta als reptes de l'educació a Catalunya? 

L'Anuari de l'Educació a Catalunya 2015 s'aproxima als principals reptes de l'educació del país, posant sobre la taula algunes de les qüestions més urgents per tal d'aconseguir una educació de qualitat i amb equitat.

Com...

14/03/2016

Com podem repensar el model de jornada escolar? Quines podrien ser les garanties d’un canvi de jornada que atengui les necessitats dels infants? Què ha de contenir l’escola? Què es podria millorar si parlem de model i reforma horària?

Amb el debat sobre la jornada escolar, tenim una oportunitat d’anar més enllà i repensar el model d’escola que volem.

Aquí teniu...

10/02/2016