Miquel Àngel Alegre

Doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a analista a l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), coordinant avaluacions de polítiques i programes educatius, socials i laborals, i liderant el projecte Què funciona en educació. Amb anterioritat, va ser investigador Ramón y Cajal i director de Grup de Recerca en Educació i Equitat (GREDEQ) de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP), on va dirigir i participar en projectes de recerca sobre polítiques i les desigualtats educatives.

Al llarg d’aquests anys, ha col·laborat amb la Fundació Jaume Bofill en diversos projectes relacionats amb l’avaluació educativa, l’elecció i segregació escolar, l’educació i la immigració i l’educació més enllà de l’escola.

Projectes 5

A diferència de L'estat de l'educació a Catalunya amb qui s'alternarà anualment, aquest anuari té la vocació d’abordar un seguit de desafiaments d’especial rellevància i actualitat

El projecte Què funciona en educació? es proposa revisar les evidències generades per la recerca rigurosa al voltant de les intervencions i polítiques que milloren els aprentatges a fi d'informar el disseny de les polítiques educatives.