L’Anuari 2016 fa un seguiment d’un sistema d’indicadors que copsa l’evolució dels elements clau de l’èxit educatiu i els seus condicionants a Catalunya. El segon bloc de l’Anuari 2016 inclou un treball monogràfic dut a terme per diferents experts/es en diversos àmbits de coneixement, centrat en l’evolució de l’educació durant aquests darrers anys marcats per la crisi. Aquesta anàlisi permet identificar les principals prioritats que han d’orientar la reinversió en educació en un escenari de reactivació econòmica. El tercer bloc, fa una anàlisi de l’agenda política i el desenvolupament de polítiques educatives en el període 2013-2016. Finalment, incorpora conclusions, recomanacions i propostes sobre quines han de ser les apostes i prioritats a Catalunya per aconseguir que l’educació aconsegueixi les màximes cotes d’equitat i qualitat.
Eugeni Garcia-Alegre
Eugeni Garcia-Alegre, expert en gestió educativa i gestió pública, professor, investigador i assessor. Investigador associat al CRES-UPF. És doctor en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona i va ser professor de la Universitat Pompeu Fabra en l'àmbit de la gestió pública i educativa, del Mestratge de Gestió Pública UAB-UPF-ESADE i d'ensenyament secundari, vicegerent d'Economia i recursos a la UPF, subdirector general i director de programa en el DdE de la Generalitat de Catalunya, director d'institut d'ensenyament secundari i inspector d'educació. Autor de L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2016.
Projectes
Involucrats a la iniciativa
-
-
L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2013 aporta elements per comprendre l'evolució de l'educació al nostre país i les seves principals cruïlles i tendències.
-
L’Innovative Learning Environments de Catalunya (ILE CAT) és un projecte de la Fundació Jaume Bofill en col?laboració amb l’OCDE que té com a objectius: reflexionar sobre els aspectes que podrien constituir un model de lideratge capaç de crear i sostenir entorns d’aprenentatge; alinear els objectius d’aprenentatge amb els objectius més generals del centre educatiu; construir xarxes i relacions per a l’aprenentatge i afavorir el lideratge estès i acabar definint un model de lideratge per a l’aprenentatge.
-
El dies 3 i 4 de desembre del 2013 es va celebrar el Congrés Internacional de Lideratge per l'Aprenentatge, organitzat per la Fundació Jaume Bofill i l’OCDE.
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat
Notícies
Estigues informat