El llistat de reptes d’aquest anuari 2018 ha estat construït mitjançant un procés deliberatiu i de treball en seminari d’experts. Com empoderar les escoles complexes, com garantir unes transicions educatives d’èxit per a tothom, com enfortir la col·laboració entre l’escola i la família, com fer dels centres educatius organitzacions que aprenen, quines competències, tecnologies i usos han de conformar l’educació digital a les nostres escoles..., són alguns dels temes triats enguany.
Miquel Martínez Martín
Miquel Martínez Martín, catedràtic de Teoria de l’Educació i membre del Grup de Recerca Educació en valors i desenvolupament moral GREM de la Universitat de Barcelona. La seva activitat acadèmica docent i investigadora tracta sobre: educació en valors i ciutadania; política i prospectiva de l’educació, formació del professorat; i política universitària i educació superior.
Ha estat professor convidat a diferents universitats i participa com a consultor i avaluador a organitzacions i administracions educatives i d’educació superior a nivell nacional i internacional. Ha estat degà de la Facultat de Pedagogia, director de d’Institut de Ciències de l’Educació i vicerector de la Universitat de Barcelona. Ha estat codirector de l’Anuari de la Fundació Bofill sobre l’Estat de l’Educació a Catalunya entre 2010 i 2014. Entre 2013 i 2018 ha estat el coordinador del Programa de Millora i Innovació en la Formació de mestres MIF del Consell Interuniversitari de Catalunya. Es membre de l’equip científic de l’estudi sobre condicions de vida dels estudiants universitaris Via Universitària de la Xarxa Lluis Vives. Forma part de l'equip de l'Escola Projecte de Barcelona. És autor i coautor d’articles i llibres, entre els darrers: La educación, en teoría. Madrid: Editorial Sintesis
Projectes
Involucrats a la iniciativa
-
-
A partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discussió en seminari, l’Anuari 2015 aprofundeix en temes claus com, entre d’altres, el de la cultura de la innovació educativa, la personalització de l’educació, el multilingüisme i la internacionalització de les aules, l’abandonament escolar prematur, l’equitat i l’eficiència del sistema, les polítiques de professorat, el finançament de l’educació a Catalunya i els efectes de l’austeritat i la crisi actual, així com els reptes de l’educació secundària obligatòria i de l’ensenyament superior.
-
L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2013 aporta elements per comprendre l'evolució de l'educació al nostre país i les seves principals cruïlles i tendències.
-
L'Anuari 2011, dirigit per en Miquel Martínez i en Bernat Albaigés, constitueix una anàlisi acurada, àmplia i rigorosa de l'educació al nostre país. En el marc d’una conjuntura econòmica i social en què les reformes, els ajustos i les retallades posen en qüestió les bases del model de benestar social, l'informe situa el dret a l'educació i la igualtat d'oportunitats en el centre del debat. Aquesta edició inclou tres novetats respecte les edicions anteriors: amplia la comprensió de l’èxit educatiu, s’inscriu en el debat internacional i proposa polítiques educatives fonamentades en la recerca. L'eix transversal que recorre aquesta edició de l'anuari és l'èxit educatiu.
-
"Via Universitària" és una enquesta en línia als estudiants universitaris per tal de conèixer qui són, com és el seu pas per la universitat i què n’esperen.
-
Aquest cicle de debats es va realitzar en paral·lel a l’emissió de la sèrie “Mestres” de TV3, i continua les reflexions del document "El compromís ètic del professorat", fruit d'un procés participatiu impulsat per la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica.
-
El Centre Promotor té l'objectiu de promoure l’Aprenentatge Servei a través de l'impuls de la recerca, la difusió, l’arrelament i la construcció d'una xarxa d'agents que cooperen.
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat
Actes
Ha format part dels actes següents
-
Sostenir la innovació educativa: què necessiten els docents per garantir la transformació?
Sostenir la innovació educativa: què necessiten els docents per...
El sistema educatiu respira aires d’innovació durant els últims anys. Tal i com demostren els resultats de l’edubaròmetre, el 43% dels centres educatius estan...
12/04/2018 16:00h - 18:00h
Palau Macaya, Obra Social La Caixa
Més informació -
Qui és i com viu l’estudiantat universitari avui? (Barcelona)
Qui és i com viu l’estudiantat universitari avui? (Barcelona)
Com són els estudiants universitaris? Quin és el seu origen social? Ha canviat el seu perfil en els darrers anys? Estudien tots a temps complet, o compaginen...
25/05/2016 07:00h - 11:00h
Barcelona: Auditori de la Pedrera
Més informació -
Com volem que sigui la professió docent?
Com volem que sigui la professió docent?
Information in English
10/12/2015 17:00h - 19:00h
Recinte modernista de Sant Pau
Més informació -
How do we envisage the teaching profession?
How do we envisage the teaching profession?
10/12/2015 17:00h - 19:00h
Recinte modernista de Sant Pau
Més informació -
L’Educació Superior i l’agenda 2030 de Nacions Unides
L’Educació Superior i l’agenda 2030 de Nacions Unides
Information (in ENGLISH) / Información (en CASTELLANO)
08/10/2015 07:00h - 17:00h
Recinte Modernista de Sant Pau
Més informació -
What is the place and role of Higher Education in the new UN international agenda for education?
What is the place and role of Higher Education in the new UN international...
Informació (en CATALÀ) / Información (en CASTELLANO)
08/10/2015 07:00h - 17:00h
Recinte Modernista de Sant Pau / Sant Pau Art Nouveau Centre UNESCO World Heritage Site
Més informació -
La educación superior y la agenda 2030 de Naciones Unidas
La educación superior y la agenda 2030 de Naciones Unidas
Informació (en CATALÀ) / Information (in ENGLISH)
08/10/2015 07:00h - 17:00h
Recinto Modernista de Sant Pau
Més informació -
En quines condicions estudien els joves universitaris a Europa?
En quines condicions estudien els joves universitaris a Europa?
Nou informe Eurostudent 2015: Les condicions socials i econòmiques dels universitaris de 30 països europeus
11/03/2015 17:30h - 19:30h
Cercle d'Economia
Més informació -
Qui ha de promoure el compromís ètic del professorat?
Qui ha de promoure el compromís ètic del professorat?
Us convidem avui a la presentació del llibre 'Què vol dir ser mestre avui' i a debatre sobre aquestes qüestions i moltes d'altres:- Què fa possible el compromís...
02/04/2014 15:30h - 18:00h
CCCB
Més informació -
Què poden fer els governs per millorar la qualitat educativa?
Què poden fer els governs per millorar la qualitat educativa?
Dimarts 5 de febrer de 2013 a les 18.00 h a l'Aula 1 del CCCB (c. Montalegre, 5) la Fundació Jaume Bofill va convidar a debatre sobre aquest tema:
05/02/2013 17:00h - 17:00h
CCCB
Més informació -
Quin paper juga el benestar als centres i en el professorat en l'estat de l'educació a Catalunya?
Quin paper juga el benestar als centres i en el professorat en l'estat...
Dimarts 27 de novembre de 2012, a les 18.00h a l'Aula 1 del CCCB, la Fundació Jaume Bofill va debatre a fons sobre la influència del benestar als centres i en el...
27/11/2012 12:15h - 12:15h
Aula 1 del CCCB
Més informació -
I Jornades Educació Avui: Les prioritats educatives a Catalunya. 3 debats, 3 preguntes, 3 respostes
I Jornades Educació Avui: Les prioritats educatives a Catalunya....
Els dies 15 i 16 d’octubre la sala teatre del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona acull les Jornades Educació Avui. Les prioritats educatives a Catalunya. 3...
15/10/2012 16:00h - 18:00h
CCCB
Més informació -
L'estat de l'educació a Catalunya (Anuari 2011)
L'estat de l'educació a Catalunya (Anuari 2011)
Ahir dimecres 5 de setembre de 2012 a les 11:00h es va presentar a la Sala de conferències del Col·legi de Doctors i Llicenciats (Rbla. Catalunya, 8) L'estat de...
05/09/2012 09:00h - 09:00h
Sala de conferències del Col·legi de Doctors i Llicenciats
Més informació
Notícies
Estigues informat