Moral, Jesús

Llicenciat en Biologia (UB) i Màster en Alta Funció Directiva, ha desenvolupat la seva activitat professional en el sector de l'educació com a professor de Matemàtiques i Ciències tant a l'escola privada com a l'escola pública en diferents etapes educatives (primària, secundària, batxillerat i formació professional) i exercint alhora responsabilitats vinculades a la gestió i direcció. Els darrers dotze anys s'ha centrat en l'àmbit de les polítiques educatives, com assessor del Departament d'Ensenyament, cap de servei i secretari del Consell Escolar de Catalunya. L'any 2006 es va incorporar als serveis centrals del Departament d'Ensenyament amb responsabilitats en el disseny, la implementació i l'avaluació de programes vinculats a les polítiques educatives: lluita contra el fracàs escolar i l'abandonament prematur dels estudis; el fenomen NiNi; autonomia organitzativa, pedagògica i de gestió dels centres; auditories pedagògiques; la funció directiva; la funció docent; l'avaluació de les polítiques educatives; l'elaboració de normativa; documents d'organització i gestió de centres; gestió de convenis; la gestió de dades, la col·laboració públic–privat en l'àmbit educatiu i processos participatius, entre d'altres. Aquestes àrees han estat gestionades des d'una perspectiva global i sistèmica del fet educatiu i garantint la transversalitat i l'apoderament de les persones i de l'organització.

Autor i coordinador de diversos estudis i publicacions: L'autonomia dels centres educatius: elements per a l'avaluació d'una política educativa (2010); L'Institut-escola: un nou model públic d'organització escolar (2010); La formació directiva a Catalunya (2012); Ofensiva de país a favor de l'èxit escolar: pla per a la reducció del fracàs escolar a Catalunya (2012); Auditories Pedagògiques de centres escolars (2013); La complexitat dels centres del Servei d'Educació de Catalunya (2014); Línies estratègiques del Departament d'Ensenyament. Catalunya 2020 (2015); Els resultats en el Sistema Educatiu de Catalunya (2016); El perfil del directiu escolar en centres d'alta complexitat (2017).

Actes 1

Quines estratègies calen per atendre la diversitat d’una manera veritablement inclusiva?
18/04/2018
18:00h - 20:00h

Palau Robert / sala Cotxeres