Notícies

Nova recerca sobre l'efectivitat de les beques a l’hora d’evitar l’abandonament dels estudis a l’educació primària i secundària, especialment entre​ ​l’alumnat més vulnerable​​

Nova recerca sobre l'efectivitat de les beques a l’hora d’evitar l’abandonament dels estudis a l’educació primària i secundària, especialment entre​ ​l’alumnat més vulnerable​​

Dia i hora: dimarts 26 de setembre de 2017 a les 18 h. Lloc: Sala d'actes del Palau Macaya...

22/09/2017
Com fer un sistema de beques més eficaç contra l’abandonament escolar?

A Catalunya tenim una alta taxa d’abandonament escolar prematur (18,9% al 2015), molt lluny de la mitjana europea (10,9%). Amb la crisi econòmica aquesta taxa va anar baixant d’un 33,2% al 2008 fins arribar al 18,9%, fruit de la desaparició d’una alternativa laboral (sobretot en ocupacions temporals en l’àmbit de la construcció, l’hostaleria o la gastronomia) que havia...

30/06/2017
Quins programes de beques, rols de lideratge educatiu, formes d’avaluació o polítiques per combatre la segregació funcionen millor?

Aquest 2017, en el marc del projecte ‘Què funciona en educació?’, seguim treballant per aportar nous reculls d’evidències sobre quines polítiques i programes donen més oportunitats educatives a infants i joves, especialment als més desfavorits.

De la mà de...

03/02/2017
Habilitats socials, emocions i actituds d’aprenentatge: com treballar-les i com avaluar-les

Sabem avui que al costat de les competències cognitives “clàssiques”, relacionades amb àrees com les matemàtiques o la llengua, existeix un altre conjunt d’habilitats de gran rellevància per al desenvolupament personal i les oportunitats socials dels infants i els joves del segle XXI. Parlem d’aquelles habilitats que fan referència a l’aprendre a aprendre, a la motivació, l’autonomia, d’...

03/10/2016
Programes d'estiu

 

Podem aprofitar les vacances per millorar els aprenentatges de l’alumnat amb dificultats? Podem fer més educatius els programes d’estiu? Què en sabem de la seva efectivitat? Quins són els components d’un programa d’estiu que afavoreixen els aprenentatges d’infants i adolescents? 

Durant les etapes de l’ensenyament obligatori, l’alumnat català té al voltant de...

12/06/2016