Notícies

Quins programes de beques, rols de lideratge educatiu, formes d’avaluació o polítiques per combatre la segregació funcionen millor?

Aquest 2017, en el marc del projecte ‘Què funciona en educació?’, seguim treballant per aportar nous reculls d’evidències sobre quines polítiques i programes donen més oportunitats educatives a infants i joves, especialment als més desfavorits.

De la mà de...

03/02/2017
Habilitats socials, emocions i actituds d’aprenentatge: com treballar-les i com avaluar-les

Sabem avui que al costat de les competències cognitives “clàssiques”, relacionades amb àrees com les matemàtiques o la llengua, existeix un altre conjunt d’habilitats de gran rellevància per al desenvolupament personal i les oportunitats socials dels infants i els joves del segle XXI. Parlem d’aquelles habilitats que fan referència a l’aprendre a aprendre, a la motivació, l’autonomia, d’...

03/10/2016
Programes d'estiu

 

Podem aprofitar les vacances per millorar els aprenentatges de l’alumnat amb dificultats? Podem fer més educatius els programes d’estiu? Què en sabem de la seva efectivitat? Quins són els components d’un programa d’estiu que afavoreixen els aprenentatges d’infants i adolescents? 

Durant les etapes de l’ensenyament obligatori, l’alumnat català té al voltant de...

12/06/2016

Quina és la millor manera d’agrupar l’alumnat a les aules? Els beneficis esperats es distribueixen equitativament entre tots els alumnes? Què sabem de l’eficàcia dels programes d’acompanyament individual? 

Si donem una ullada a nivell internacional, veiem que existeixen diferents maneres d’atendre la diversitat de l’alumnat i les dificultats que s’hi...

04/09/2015