Notícies

Desaprendre a l’estiu: riscos i programes que funcionen

És sabut que les vacances d’estiu deturen el ritme d’aprenentatge d’infants i adolescents, i en molts casos el fan retrocedir; és el que es coneix amb el nom de summer loss. Més encara, la recerca internacional ha demostrat que aquesta pèrdua en els aprenentatges no afecta a tots els alumnes per igual, sinó que principalment es produeix entre els grups socialment més vulnerables....

09/07/2018
La implicació familiar en l’educació dels fills: estratègies i programes que funcionen

És evident que la família és un actor educatiu de primer ordre i que allò que passa a la llar té una influència decisiva en els processos d’aprenentatge d’infants i adolescents. Per tant, hauríem d’esperar que aquelles intervencions que aconsegueixin implicar les famílies en l’escolarització dels fills i orientar-les en la direcció adequada acabaran tenint un impacte positiu en el seu progrés...

02/07/2018
“Zero en conducta”: conclusions dels experts

Vint-i-cinc professionals vinculats al món de l’educació han estat recentment debatent sobre les millors estratègies per afrontar les conductes o actituds disruptives, d’indisciplina, desafiament o, fins i tot, d’agressivitat que sovint tenen lloc en l’àmbit escolar. Aquests debats van tenir lloc en un seminari organitzat al Palau Macaya el 25...

28/05/2018
Jornada “El com, el què i el per a què de l’avaluació de l’alumnat: evidències i propostes”

Reserva’t la data! Barcelona, 14 de maig de 2018. CaixaForum Barcelona, Av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8, 08038, Barcelona. Properament obrirem inscripcions!

...
03/04/2018
Nota de premsa: Un lideratge efectiu transforma les dinàmiques de centre i millora els resultats de l’alumnat :: L’estabilitat de l’equip directiu millora el rendiment de l’alumnat, especialment, dels centres d’entorns desfavorits

NOTA DE PREMSA

Dia i hora: dimecres 22 de novembre de 2017 a les 18 h

Lloc: Sala d'actes del Palau Macaya de l’Obra Social ”la Caixa”. (Pg. de Sant Joan 108,  Barcelona)

En el marc del projecte Què funciona en educació?...

21/11/2017