Projectes

Paraula clau

L'Aula de la Fundació Jaume Bofill és un espai de debat sobre l'actualitat educativa. L'Aula és, alhora, l'espai de presentació i debat dels principals resultats dels projectes de la Fundació Jaume Bofill.

Espai en el que et demanem que et sumis a l’acció i que ideïs i apliquis solucions a reptes educatius concrets de manera col·laborativa. Volem que participis activament i que contribueixis en la definició de respostes a necessitats educatives actuals.

Volem que l'escola que forma els ciutadans de demà sigui la institució més capdavantera de la societat.
Creus que l’escola prepara per les competències que demana la societat? Vols saber quines competències seran les rellevants en el sXXI? Vols saber quins models d’aprenentatge són més efectius segons l’evidència científica?

El projecte es proposa reconèixer i donar suport als líders, agents de canvi i emprenedors educatius i les seves iniciatives, per estimular l’esperit de transformació de l'educació del país.

L'Anuari dels reptes educatius aborda alguns dels principals reptes del sistema educatiu català a partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discusió en seminari. Aquest anuari posa l’èmfasi en el diagnòstic compartit i sobretot en les propostes per a l’acció a curt, mig i llarg termini en matèria de gestió i política educativa.

Hack the School busca 30 centres educatius que desitgin repensar els seus espais i elements escolars, amb l’objectiu d’elaborar propostes i solucions dirigides a millorar i a optimitzar l’aprenentatge dels seus alumnes i la vinculació entre els diferents membres de la seva comunitat educativa.

Edcamp és un moviment viral d’aprenentatge docent que en basa en la celebració de trobades autogestionades, gratuïtes i obertes a tothom amb la finalitat de compartir aprenentatges i inquietuds sobre temes educatius. Les trobades permeten desenvolupar-se personal i professionalment per transformar l’educació

Com podem redissenyar la primera trobada amb les famílies per millorar el seu compromís amb l’educació dels alumnes al centre?

El projecte Què funciona en educació? es proposa revisar les evidències generades per la recerca rigurosa al voltant de les intervencions i polítiques que milloren els aprentatges a fi d'informar el disseny de les polítiques educatives.

Videoconferències on diferents ponents reflexionen sobre una temàtica concreta en format àudio o vídeo i un grup de participants segueixen la sessió plantejant les seves preguntes o reflexions.