Projectes

Paraula clau

L'Aula de la Fundació Jaume Bofill és un espai de debat sobre l'actualitat educativa. L'Aula és, alhora, l'espai de presentació i debat dels principals resultats dels projectes de la Fundació Jaume Bofill.

"Via Universitària" és una enquesta en línia als estudiants universitaris per tal de conèixer qui són, com és el seu pas per la universitat i què n’esperen.

El Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD) és una enquesta que des del 2001 i fins el 2012 permet una mirada única sobre la realitat de Catalunya pel seu caràcter longitudinal a una mostra panel.

L'alta mobilitat social entre pares i fills del període 1955-2005 així com el paper clau de l'educació per afavorir el moviment de classes contrasta amb les dades 2003-2009, a on s'evidencia el fre a la mobilitat social, l'empobriment i la vulnerabilització.

PIAAC (Assessment of Adult Competencies) és una prova impulsada per l’OCDE i els seus països membres per avaluar les competències de la població adulta en tres grans àrees de competències: lectora, matemàtica i solució de problemes en entorns tecnològics.

Nova investigació amb les dades del Panel de Desigualtats a Catalunya (PaD) per respondre preguntes com: El nostre nivell educatiu afecta amb qui ens relacionem i de quines amistats ens envoltem? Podem establir relacions entre nivells educatius i cohesió social?

La recerca Formació Professional i Ocupació a Catalunya parteix d'una revisió d'indicadors des d'una perspectiva comparada i internacional per tal d'aportar dades i evidència rellevant per l'FP a Catalunya. La recerca permet desmentir alguns tòpics sobre l'FP i aporta coneixement útil a la millora del model actual d'FP.

Aquesta recerca té com a objectiu principal sistematitzar l’evidència internacional sobre aquells factors institucionals que es consideren clau per tal d’assegurar una implementació efectiva d’una política de formació dual.

A la recerca "Impacte de l’educació reglada i la formació sobre l’ocupació" s'analitza la mobilitat dels individus entre tres estats de relació amb l'ocupació, en funció del grau d’estabilitat: absència de vincle, vincle inestable i vincle estable amb el mercat de treball.

La recerca “L’impacte de la formació d'adults en les trajectòries laborals” s’emmarca en el projecte de recerca internacional Education as a Lifelong Process –Comparing Educational Trajectories in Modern Societies (eduLIFE) que parteix d’una visió longitudinal sobre les trajectòries educatives i té previst estudiar entre el 2012 i el 2015, l'educació infantil, l'educació secundària i terciària , la transició de l'escola al treball, i l'aprenentatge d'adults.