Projectes

Paraula clau

"Via Universitària" és una enquesta en línia als estudiants universitaris per tal de conèixer qui són, com és el seu pas per la universitat i què n’esperen.

El Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD) és una enquesta que des del 2001 i fins el 2012 permet una mirada única sobre la realitat de Catalunya pel seu caràcter longitudinal a una mostra panel.

Quin és la situació actual de la Formació de persones adultes a Catalunya? Quines necessitats i reptes hi ha? Quines actuacions de millora calen?

L'alta mobilitat social entre pares i fills del període 1955-2005 així com el paper clau de l'educació per afavorir el moviment de classes contrasta amb les dades 2003-2009, a on s'evidencia el fre a la mobilitat social, l'empobriment i la vulnerabilització.

PIAAC (Assessment of Adult Competencies) és una prova impulsada per l’OCDE i els seus països membres per avaluar les competències de la població adulta en tres grans àrees de competències: lectora, matemàtica i solució de problemes en entorns tecnològics.

Nova investigació amb les dades del Panel de Desigualtats a Catalunya (PaD) per respondre preguntes com: El nostre nivell educatiu afecta amb qui ens relacionem i de quines amistats ens envoltem? Podem establir relacions entre nivells educatius i cohesió social?

La recerca Formació Professional i Ocupació a Catalunya parteix d'una revisió d'indicadors des d'una perspectiva comparada i internacional per tal d'aportar dades i evidència rellevant per l'FP a Catalunya. La recerca permet desmentir alguns tòpics sobre l'FP i aporta coneixement útil a la millora del model actual d'FP.

Aquesta recerca té com a objectiu principal sistematitzar l’evidència internacional sobre aquells factors institucionals que es consideren clau per tal d’assegurar una implementació efectiva d’una política de formació dual.

A la recerca "Impacte de l’educació reglada i la formació sobre l’ocupació" s'analitza la mobilitat dels individus entre tres estats de relació amb l'ocupació, en funció del grau d’estabilitat: absència de vincle, vincle inestable i vincle estable amb el mercat de treball.

La recerca “L’impacte de la formació d'adults en les trajectòries laborals” s’emmarca en el projecte de recerca internacional Education as a Lifelong Process –Comparing Educational Trajectories in Modern Societies (eduLIFE) que parteix d’una visió longitudinal sobre les trajectòries educatives i té previst estudiar entre el 2012 i el 2015, l'educació infantil, l'educació secundària i terciària , la transició de l'escola al treball, i l'aprenentatge d'adults.