Projectes

Paraula clau

L'Anuari dels reptes educatius aborda alguns dels principals reptes del sistema educatiu català a partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discusió en seminari. Aquest anuari posa l’èmfasi en el diagnòstic compartit i sobretot en les propostes per a l’acció a curt, mig i llarg termini en matèria de gestió i política educativa.

El projecte Què funciona en educació? es proposa revisar les evidències generades per la recerca rigurosa al voltant de les intervencions i polítiques que milloren els aprentatges a fi d'informar el disseny de les polítiques educatives.

Perspectives Internacionals d’Educació és un espai de debat sobre tendències en polítiques educatives internacionals.

Convocatòria de beca adreçada a investigadors que vulguin fer una estada a la Direcció d'Educació de l'OCDE per treballar en recerca comparada a nivell internacional sobre l'assessorament i l'aprenentatge mutu dels sistemes educatius dels diferents països.

Aquest projecte vol fer una contribució decisiva al desplegament d’una estratègia de recerca i innovació educativa a Catalunya, a partir de la construcció d’una agenda de propostes clau construïda a partir del treball de prospectiva internacional, l’anàlisi del ecosistema d’innovació educativa català i la implicació de amb la comunitat.

Dades obertes per a la recerca en educació vol generar coneixement sobre les bases de dades que serien útils per a la recerca, la manera d’accedir-hi i l’opinió de la comunitat investigadora sobre les dades obertes.

FutbolNet és una proposta de la Fundació FCBarcelona dissenyada per, a través de la pràctica esportiva vinculada al futbol, educar en valors els infants i joves d’entre 10 i 16 anys, a barris de ciutats catalanes identificats com a prioritaris per a la intervenció social i comunitària.

Una plataforma per bastir associacions amb organitzacions clau a nivell internacional (fundacions, think tanks i organitzacions de la societat civil) d'es d'on ajudar a impulsar canvis educatius i en l’aprenentatge.

PIAAC (Assessment of Adult Competencies) és una prova impulsada per l’OCDE i els seus països membres per avaluar les competències de la població adulta en tres grans àrees de competències: lectora, matemàtica i solució de problemes en entorns tecnològics.