Projectes

Paraula clau

L'Aula de la Fundació Jaume Bofill és un espai de debat sobre l'actualitat educativa. L'Aula és, alhora, l'espai de presentació i debat dels principals resultats dels projectes de la Fundació Jaume Bofill.

Volem donar suport i acompanyar als emprenedors educatius en la generació de propostes innovadores al mateix temps que enfortir el vincle amb la comunitat compromesa a través de campanyes de micromecenatge.

L'Anuari dels reptes educatius aborda alguns dels principals reptes del sistema educatiu català a partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discusió en seminari. Aquest anuari posa l’èmfasi en el diagnòstic compartit i sobretot en les propostes per a l’acció a curt, mig i llarg termini en matèria de gestió i política educativa.

Perspectives Internacionals d’Educació és un espai de debat sobre tendències en polítiques educatives internacionals.

El programa Magnet està inspirat en les Magnet Schools dels EE.UU. Es tracta d'un model pensat per aconseguir major heterogeneïtat en els centres escolars a través d’una oferta educativa atractiva i innovadora que funcioni com a magnetisme per a les famílies.

"Via Universitària" és una enquesta en línia als estudiants universitaris per tal de conèixer qui són, com és el seu pas per la universitat i què n’esperen.

«Educació Post 2015. Equitat i qualitat per a tothom» és un projecte liderat pel Centre UNESCO de Catalunya i la Fundació Jaume Bofill i orientat a contribuir al debat sobre els objectius per a l’educació mundial post 2015, que es presentarà enguany a la UNESCO i a la comunitat internacional.

Segona edició de les jornades Educació Avui, per tal de reflexionar, debatre i treballar sobre el paper dels protagonistes del canvi educatiu per saber qui ha de donar resposta a les diferents prioritats educatives.

L'objectiu de la recerca és revisar el sistema de beques de suport a la formació o altres modalitats de finançament individual actual i explorar models provats amb èxit per proposar modalitats alternatives més ajustades a la necessitats actuals.

La finalitat del projecte és estudiar algunes experiències d’escoles a temps complet, tant a nivell català com internacional, i analitzar les condicions d’aplicabilitat d'aquestes experiències a Catalunya.