Projectes

Paraula clau

Perspectives Internacionals d’Educació és un espai de debat sobre tendències en polítiques educatives internacionals.

LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l'èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora.

El Centre Promotor té l'objectiu de promoure l’Aprenentatge Servei a través de l'impuls de la recerca, la difusió, l’arrelament i la construcció d'una xarxa d'agents que cooperen.

FutbolNet és una proposta de la Fundació FCBarcelona dissenyada per, a través de la pràctica esportiva vinculada al futbol, educar en valors els infants i joves d’entre 10 i 16 anys, a barris de ciutats catalanes identificats com a prioritaris per a la intervenció social i comunitària.

Programa que comença fent una anàlisi dels programes educatius comunitaris a Catalunya. Volem estudiar quins són els debats principals, els criteris i els reptes principals per proposar millores i bones pràctiques de referència per la comunitat educativa.

Programa de millora de les competències parentals, per aconseguir que l’acompanyament que els pares fan a l’escolaritat tingui l’orientació adequada i sigui satisfactori per ambdues parts.

Programa formatiu de la Secretaria de Família del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya dirigit a orientar, reforçar i donar eines a les famílies per exercir el seu paper educatiu de forma positiva.

A partir de l'anàlisi de diverses experiències i models d'educació estesa a nivell nacional i internacional, es pretén definir i portar a terme un nou model de reforç escolar que millori l’educació estesa a Catalunya.

L’Ajuntament de Barcelona obre 65 patis escolars. Es vol optimitzar l'ús dels centres escolars i potenciar la seva vessant social i educativa. En el marc d’aquesta iniciativa, la Fundació fa un procés d’assessorament, acompanyament i avaluació del projecte impulsat per l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB).

Tenint en compte la importància de la competència lectora en tant que eix transversal a totes les àrees de coneixement, al 2011 la Fundació Jaume Bofill va celebrar un seminari per reflexionar sobre els processos i factors que contribueixen a desenvolupar‐la la competència lectora.