Crisi, trajectòries socials i educació. Anàlisi longitudinal del PaD (2003-2009)

79

Anàlisi del període 2003-2009, un període històric i transcendental per la rotunditat dels canvis i transformacions, que combina la bonança econòmica amb els primers anys de recessió. Dels resultats impacta l'empobriment i la vulnerabilitat d'àmplies capes socials: entre el 2003 i el 2009, el 38% dels adults catalans s'ha desclassat o empobrit. Tal com demostraven anàlisis anteriors dels mateixos autors (vegeu el llibre Educació i mobilitat social a Catalunya, de la mateixa col·lecció Polítiques) l'educació es confirma com el principal factor neutralitzador del classisme d'origen i maximitza les oportunitats d'aquells que assoleixen nivells educatius terciaris (FP superior o universitaris).

Amb aquesta publicació ampliem la recerca continuada sobre educació i mobilitat social al nostre país, a partir de les dades del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PAD). . De tots tres volums de la recerca hem elaborat una síntesi a l'Informe Breu Crisi, desigualtats i benestar vulnerable. Anàlisi longitudinal del PAD (2003-2009). 

 

Pàgines
214
Data
2013
ISBN
978-84-940608-4-7
Projecte