Nota de premsa: 30 centres educatius inicien un procés creatiu per repensar la relació família-escola

42

La crida Redissenyem la reunió amb famílies inicia avui, 4 de juliol de 2017, la formació amb els 30 centres que redissenyaran les reunions d’inici de curs amb l’objectiu de reactivar el compromís entre família i escola. Aquests 30 centres es van seleccionar d’un total de 49 presentats a la crida impulsada per la de la Fundació Jaume Bofill

De les 30 propostes seleccionades, 19 són de centres educatius d’Infantil i Primària i 11 de Secundària o mixtes. D’entre els 30 centres, 24 són públics i 6 concertats i estan distribuïts entre la província de Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i també les Illes Balears.

La recerca internacional constata que l'alt compromís de les famílies influeix positivament en els resultats acadèmics i genera altes expectatives d'èxit escolar. Per contra, un baix nivell formatiu de les famílies sovint implica baixes expectatives sobre les trajectòries educatives dels fills i filles. Si bé l'origen sociofamiliar és el factor explicatiu més important de les desigualtats educatives, no és menys cert que els nivells elevats d'implicació de les famílies en l'educació dels menors compensa l'efecte que els desavantatges socioeconòmics juguen a l'èxit escolar (CIIMU 2008). Les investigacions avalen que la implicació de les famílies, ja sigui a casa o a l’escola, no només pot promocionar l’aprenentatge dels alumnes de forma individual sinó també la millora del rendiment de tota l’escola. 

En el marc de la crida, la primera reunió amb les famílies pretén ser el tret de sortida per generar un procés de canvi per creï un context amigable que afavoreixi millors relacions. Les escoles participants han d’implementar el nou model de reunions creant noves solucions per millorar la coresponsabilitat d’escola i família. Aquesta primera trobada pot ser una palanca estratègica per alinear a les famílies i escola en un objectiu.

Els 30 centres que participaran de manera activa a la crida ens permetran explorar noves maneres i models  de plantejar la relació família escola i pilotar canvis viables que posteriorment es podran incorporar i estendre a altres centres educatius. Els centres tindran fins al 27 d’octubre per redissenyar les reunions, amb la implicació de les famílies, i per implementar els canvis proposats. Els centres comptaran amb mentors experts en relació família-escola, tallers de formació i un kit metodològic específic per acompanyar el procés. 

Pàgines
2
Data
2017
Projecte
 
Nota de premsa: 30 centres educatius inicien un procés creatiu per repensar la relació família-escola
Novetat
Informació relacionada