Polítiques de tria i assignació d’escola: quins efectes tenen sobre la segregació escolar?

7

La segregació escolar és un problema educatiu de primer ordre. Estiguem parlant de segregació socioeconòmica, acadèmica o de població nouvinguda, ens trobem davant d’una situació que desiguala les condicions d’escolarització d’escoles i alumnes.

És per això que volem saber què funciona (i què no funciona) a l’hora de fer-hi front, parant atenció a aquells mecanismes adreçats a gestionar el procés d’elecció i assignació d’escola. Zonificació, quotes, xecs, accions informatives, escoles “alternatives”, algoritmes d’assignació..., què sabem sobre la seva efectivitat? I què podem aprendre de l’evidència per dissenyar polítiques millors contra la segregació a casa nostra?

 

Pàgines
41
Data
2017
ISBN
978-84-946591-9-5
Projecte
 
Polítiques de tria i assignació d’escola: quins efectes tenen sobre la segregació escolar?
Novetat
Aquesta obra està subjecta a la llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada (by-nc-nd).
Aliances
Informació relacionada