Com pot l'avaluació millorar l'aprenentatge de l'alumnat?

 
23/05/2013 - 18:30h

Cercle d'Economia

Dijous 23 de maig de 2013 a les 18.30h al Cercle d'Economia de Barcelona (carrer Provença, 298), la Fundació Jaume Bofill i la Direcció d'Educació de l'OCDE van presentar el nou informe de l'OCDE Sinergies per millorar l'aprenentatge de l'alumnat. Una perspectiva internacional sobre avaluació.

En l'acte es va debatre a fons sobre les conclusions d'aquest nou informe que la Direcció d'Educació de l'OCDE acaba de publicar i sobre les estratègies que Catalunya podria adoptar per millorar la qualitat de l'educació al nostre país:

Els governs i els responsables de la política educativa se centren cada vegada més en l'avaluació d'estudiants, professorat i direcció de centres docents, escoles i sistemes educatius. L'avaluació s'utilitza com una eina per comprendre millor com aprenen els estudiants? Serveix per millorar l'ensenyament, la direcció dels centres educatius i les pràctiques educatives? Ofereix informació rellevant a pares, mares i societat en general? Quins sistemes d'avaluació funcionen arreu del món? Quines recomanacions de l'OCDE són pertinents en el context català? 

Van intervenir:

Paulo Santiago, analista de polítiques educatives al Directorat d'Educació de l'OCDE i director de l'informe que es presenta, i

Eugeni Garcia Alegre, investigador associat al Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES - UPF) i inspector d'educació fins el 2012.

 

Aquest informe compara l'experiència de 28 països de l'OCDE, analitza les fortaleses i debilitats dels diferents enfocaments i ofereix assessorament de polítiques sobre l'ús de l'avaluació per millorar la qualitat, l'equitat i l'eficiència de l'educació. 

Podeu consultar l'informe de l'OCDE aquí. Acte gratuït i obert a tothom. Per assistir-hi només calia inscriure's. 

Acte gratuït i obert a tothom. Per assistir-hi només calia inscriure's. Es va poder seguir el debat en directe en streaming i també a través de Twitter @FundacioBofill, #perspectivesbofill i del Facebook.

 

Project