Més i millor temps per aprendre?

 
25/03/2015
16:30h - 18:00h
Cap de projectes
Director

 Cap un nou model d'escola a temps complet i educació compartida. Com podem utilitzar el temps en benefici dels estudiants?  Es pot dissenyar un tipus de jornada escolar que s’adapti millor a les necessitats? 

El debat sobre el temps escolar no és nou. Des de fa trenta anys molts països del nostre entorn han reformulat les seves jornades i calendaris escolars. La tendència de canvi més generalitzada ha estat reorganitzar i ampliar el temps d'estada de l'alumnat en els centres escolars, amb el doble objectiu de reduir les desigualtats educatives i assolir majors nivells d'èxit escolar i d'equitat, i alhora adaptar l'escola a la realitat social i familiar actual. 

L'escola a temps complet no es tracta només d'ampliar el temps que l'alumnat dedica a les activitats lectives sinó de concebre l'espai escolar des d'una perspectiva holística, integrant el temps lectiu i no lectiu, buscant la implicació de l'entorn socioeducatiu de l'escola, i desenvolupant noves pràctiques en el marc de la societat de la informació i la cultura digital.

És l'escola a temps complet una experiència d'innovació propera a les necessitats educatives i socials d'avui? Quins haurien de ser els seus pilars? Com podem utilitzar el temps en benefici dels estudiants? Es pot dissenyar un tipus de jornada escolar que s'adapti millor a les necessitats particulars dels infants i adolescents? Com integrem temps lectiu i no lectiu? Quin hauria de ser el paper del món local?

Aquest debat proposa superar la confrontació entre la jornada partida i la jornada contínua per apostar per un model d'escola a temps complet que ofereixi l'oportunitat de reduir les desigualtats educatives i, alhora, introdueixi noves pràctiques i noves maneres d'entendre i organitzar l'escola i l'educació de manera compartida. 

A l'Aula es presentarà l'Informe Breu Escoles a temps complerts.

Intervindran:

- Elena Sintes, sociòloga i autora de l'Informe Breu

- Meritxell Ruiz, directora General de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa.

- Jaume Aguilar, president de la Federació de Moviments de renovació pedagògica.

- Albert Solé, cap de l'àrea de Serveis a les persones de l'Ajuntament de Granollers.

Moderarà: Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill.

Accés lliure i gratuït.

Si vols asistir de forma presencial, et pots inscriure aquí: Inscripció presencial; i si vols seguir-ho en directe et pots inscriure aquí: Inscripció per streaming (retransmissió en línia de l'acte).

El debat es podrà seguir per streaming a través d'aquesta web, i també per twitter @FundacioBofill i amb el hastag #aulabofill.

Us hi esperem!

 

Project
Aquesta obra està subjecta a la llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada (by-nc-nd).