Si no pots veure aquest butlletí fes clic aquí
 
Fundació Jaume Bofill  
 
#Som Crítics 25/02/19
Facebook Twitter Youtube
 
 
INSCRIU-TE A LA JORNADA
Jornada #Somcrítics: Com fer dels centres educatius espais crítics, lliures i d’acció?"
02/03/2019 de 9.30 h a 14.00 h
Jornada #Somcrítics: Com fer dels centres educatius espais crítics, lliures i d’acció?

Vols treballar el pensament crític a la teva aula i comunitat? Vols contactar amb persones que també pensen que connectar l’educació als temes reals i controvertits és clau per a tenir una ciutadania més compromesa? Vols compartir reflexions, estratègies i eines amb els millors referents? Vine i en posem en marxa per a una educació més crítica!!

Hem preparat una gran trobada el proper dia 2 de març a la Nau Bostik. Hi haurà temps per inspirar-se, reflexionar, intercanviar i també, experimentar de la mà d’alguns dels principals referents del tema.

PROGRAMA

  • 09.30 h: Descobreix la Nau Bostik lliurement i registra't
  • 10.00 h: Amb en Francesc Torralba posarem els fonaments del pensament crític, des d’una mirada filosòfica i descobrirem la centralitat irrenunciable que té per a l’educació. També presentarem l’Informe Breu on aquests elements estan més desplegats i argumentats per tal d’ampliar la reflexió a partir de la trobada. 
  • 10.30 h: En Pau Llonch i la Bittah (VerSembrant) ens proposen una pregunta: Qüestionar és transformar? Amb elles veurem com són els versos crítics que sembren llavors de canvi. 
  • 10.45 h: Tindrem el plaer de comptar amb en Joan Manuel del Pozo i la Pilar Benejam, amb els que dialogarem sobre com podem transformar els centres educatius en espais on el pensament crític, profund i lliure tingui un paper central i cohesionador de la comunitat. Aquest diàleg serà conduït per Boris Mir, qui ens ajudarà a connectar totes les reflexions sorgides amb l’actualitat dels processos de canvi als centres educatius. 

11.30 h: Pausa-cafè

 12.00 h. Tallers en paral·lel

  • Taller 1: De la conversa exploratòria, al cercle socràtic (amb Boris Mir i Marta Pujadó).
  • Taller 2: Com tractar temes controvertits a l’aula, i no morir en el intent? (amb Marina Caireta i Júlia Ramos).
  • Taller 3: Com STEM de pensament crític? Indagació crítica més enllà de la resposta (amb Quique Vergara i Felip Lorenzo).
  • Taller 4: (Re)pensem els materials didàctics? Lectura crítica des de les ciències socials. (amb Mariona Massip i Antoni Santisteban).
  • Taller 5: Com convertir l’aula en una comunitat crítica i creativa a través del diàleg? (amb Felix de Castro, del grup IREF).
  • Taller 6: Com l’Aprenentatge Basat en el Pensament (TBL) ens ajuda a pensar d’una manera eficient i profunda? (amb Mar Cano i Mònica Suils).
Jornada #Somcrítics: Com fer dels centres educatius espais crítics, lliures i d’acció? Inscriu-te a la Jornada Jornada #Somcrítics: Com fer dels centres educatius espais crítics, lliures i d’acció?