De PISA a l'aula. Reflexió pedagògica a propòsit dels resultats PISA per a la millora de la pràctica educativa

 

Una lectura en clau pedagògica de les dades de PISA 2012, ha permès enriquir la diagnosi sobre els rendiments educatius a Catalunya. Arrel d’aquesta, s’ha volgut elaborar un conjunt de propostes que permetin millorar els aprenentatges de l’alumnat, en els centres educatius catalans.

Tot pivotant sobre dos blocs temàtics (aprenentatge de matemàtiques; benestar als centres i lideratge educatiu), les anàlisis de les dades s’han contrastat amb un grup d’experts i s’han posat a debat amb la comunitat educativa. La llunyania amb la qual es viu l’aprenentatge de les matemàtiques i la manca d’extensió d’un model de lideratge distribuït als centres catalans, són els titulars dels principals aprenentatges del projecte. D’altra banda, l’interès que han suscitat els debats oberts, via seminari web, evidencien els desitjos de millora de la comunitat educativa en aquests aspectes. Allò que hem après, podeu trobar-ho en dos documents, un per a cada eix temàtic: aprenentatge de les matemàtiques i benestar i lideratge als centres.