Junts a l'aula? Present i futur del model d'educació comprensiva a Catalunya

 

La recerca "Junts a l’aula? Present i futur del model d’educació comprensiva a Catalunya" parteix del debat i les reflexions que es van formular al Seminari sobre el Model i la Pràctica de l'Escola Comprensiva a Catalunya, en el que van participar una trentena experts de la comunitat educativa coneixedors del sistema educatiu català (docents, directors de centre, investigadors, representants sindicals, d’associacions d’AMPA i de l’Administració), i de les aportacions d’altres experts de l’àmbit internacional.

La pregunta principal gira entorn del perquè hi ha una pràctica generalitzada de segregació per grups de nivell en els centres educatius a Catalunya que estaria desmantellant, en la pràctica, el model d'educació comprensiva. L'informe analitza el paper de l'administració, de les polítiques educatives, el rol del professorat, l'avaluació, el currículum, les tutories, la necessitat de lideratge educatiu o l'orientació i l'acompanyament de les famílies per entendre, en detall, el desencontre entre el model comprensiu que es deriva de les lleis i les pràctiques segregadores dels centres.