Lideratge per a l'Aprenentatge: estudis de cas a Catalunya

 

L’Innovative Learning Environments de Catalunya (ILE CAT) és un projecte de la Fundació Jaume Bofill en col∙laboració amb l’OCDE que té com a objectius:

1) Reflexionar sobre els aspectes teòrics i pràctics que podrien constituir un model de lideratge capaç de crear i sostenir entorns d’aprenentatge

2) Alinear els objectius d’aprenentatge amb els objectius més generals de l’organització

3) Construir xarxes i relacions per a l’aprenentatge i afavorir el lideratge d’altres líders, i oferir vies per a una política específica i,

4) Definir un model de lideratge per a l’aprenentatge que consideri de manera transversal els aspectes anteriors.

En el marc d’aquest projecte s’ha format un equip de treball a Catalunya per estudiar el lideratge que és capaç de generar entorns d'aprenentatge innovadors. Aquest equip ha desenvolupat una metodologia per identificar i descriure els elements de lideratge que creen les condicions per a l’aprenentatge i ha portat a terme una recerca qualitativa a 6 centres educatius catalans durant el curs 2012‐2013.

Aliances
Altres col·laboradors
Col·legi Claret (Barcelona), Institut Eduard Fontserè (L'Hospitalet de Llobregat), Escola Sant Pere Claver (Barcelona), Institut Vilatzara (Vilassar de Mar), Escola La Riera (Sant Pere de Ribes), Institut Jacint Verdaguer (Sant Sadurní d'Anoia)