Butlletí Edudemà - Setembre 2018

Si no pots veure aquest butlletí fes clic aquí Butlletí Edudemà - Setembre 2018
 
Educació Demà Twitter facebook Youtube
 
Treball per projectes: aprenentatge globalitzat connectat a la vida
 
 
Treball per projectes
 
Treball per projectes
Creure en una forma d’aprenentatge interdisciplinària, basada en competències i connectada a la vida i a l’entorn, és apostar pel treball per projectes. Si entens aquest enfocament com una oportunitat per a transformar radicalment el teu centre educatiu sense aplicar una metodologia de manera mecànica, no et perdis els continguts del Camp Base realitzat el maig del 2017 amb en Fernando Hernández, la Iolanda Arboleas, la Lola Sánchez i la Pepa Valls. Ens acompanyes?
  Més informació →  
 
 
Què en sabem?
 
Què en sabem?
Ens trobem davant d’una moda o realment el treball per projectes s’afiança cada vegada més com una eina de transformació dels centres educatius? Existeixen les fórmules màgiques? Quines estratègies organitzatives de centre implica el treball projectes? Com modifica rols i responsabilitats? Com s’ha d’avaluar? Aquests i molts altres dubtes els trobaràs resolts en la nostra entrevista a Fernando Hernández, expert en l’ensenyament i aprenentatge mitjançant projectes.
  Llegeix l'entrevista →  
 
 
Per on començo?
 
Per on començo?
No sempre és fàcil saber de quin fil començar a estirar a l’hora d'ensenyar i aprendre mitjançant projectes, perquè sempre implica un procés d’indagació que qüestiona les relacions pedagògiques i el propi contingut educatiu. Des del blog d'Educació Demà et proposem un recull de documents, articles i enllaços interessants que de ben segur et donaran un cop de mà en aquest procés de reflexió i pràctica. Esperem que et sigui d’utilitat i que gaudeixis explorant-lo!
  Explora els recursos →  
 
 
 

Recursos

 
Materials edulab per començar a introduir el treball per projectes al teu centre educatiu

Materials edulab per començar a introduir el treball per projectes al teu centre educatiu


Descarrega
 
Document de la Xarxa de Competències Bàsiques (Abril 2018): “El treball per projectes, aprenentatge autèntic”

Document de la Xarxa de Competències Bàsiques (Abril 2018): “El treball per projectes, aprenentatge autèntic”


Accedeix
 
Guia d’Innovation Unit: “Work that matters. The teacher’s guide to project-based learning”

Guia d’Innovation Unit: “Work that matters. The teacher’s guide to project-based learning”


Descarrega
 
 

Vídeos

 
 
  “De fer projectes a la vida de l'aula: l'escola com un projecte” - Fernando Hernández  
 
 

“De fer projectes a la vida de l'aula: l'escola com un projecte” - Fernando Hernández


Vés al vídeo
 
 
 
 
 
  “L’experiència de l’Institut de Sils” - Institut de Sils, Iolanda Arboleas  
 
 

“L’experiència de l’Institut de Sils” - Institut de Sils, Iolanda Arboleas


Vés al vídeo
 
 
 
 
 
  “Per què els avions fan la ruta que fan?” - Escola Riera de Ribes, Lola Sánchez  
 
 

“Per què els avions fan la ruta que fan?” - Escola Riera de Ribes, Lola Sánchez


Vés al vídeo
 
 
 
 
 
  “Gestions creatives: repensant la formació inicial de mestres” - Pepa Valls  
 
 

“Gestions creatives: repensant la formació inicial de mestres” - Pepa Valls


Vés al vídeo
 
 
 
 
 
  “Project Based Learning: Explained” - BIE (Buck Institute for Education)  
 
 

“Project Based Learning: Explained” - BIE (Buck Institute for Education)


Vés al vídeo
 
 
 
 
 
  “It's a Project-Based World” - Bob Lenz (vídeo en anglès)  
 
 

“It's a Project-Based World” - Bob Lenz (vídeo en anglès)


Vés al vídeo
 
 
 
 
 

Qui és Qui

 
Lola Sánchez
 
Lola Sánchez
Per a mi, innovar en l’educació és transformar el sistema educatiu implicant la comunitat educativa i actius socials. S’ha de sortir de la zona de confort per a que sigui real.
  Més informació  
 
 
Jordi Domènech
 
Jordi Domènech
M’intriguen les estratègies pràctiques d’aprenentatge de les ciències en general, l’aprenentatge per indagació en concret i les activitats de construcció de coneixement científic en particular.
  Més informació  
 
 
Susagna González
 
Susagna González
Crec en una educació activa, viva, en canvi constant, que avança i mai s'atura. Una educació que va molt més enllà de les parets de l'escola, que s'alimenta de l'entorn i de les interaccions.
  Més informació  
 
 
Pepa Valls
 
Pepa Valls
Pel que fa a l'innovació, entenc que la transformació educativa és un procés llarg, complex , lent, sempre en beta i en constant (re)construcció.
  Més informació  
 
 
 
Educació Demà