Notícies

Aprenentatges d'un curs extraordinari i reptes per al vinent

 

 

Els efectes de la pandèmia de la Covid-19 han impactat en tots els àmbits de la nostra societat. Les conseqüències a curt, mitjà i llarg termini de la crisi derivada del...

27/07/2020

Durant aquests mesos de confinament, s’ha fet més palès el que sovint ens preguntem sobre què caldria fer perquè infants i joves fossin més autònoms i no depenguessin tant del professorat i de la...

13/07/2020
Un col·lectiu d’escoles i instituts denuncia que l'actual sistema d'accés a la universitat (PAU) frena la transformació educativa

Un col·lectiu d’escoles i instituts denuncia que l'actual sistema d'accés a la universitat (PAU) frena la transformació educativa

El Fòrum Futurs de l’Educació el...

07/07/2020
En la imatge: Mariona Estrada, Spora Sinergies / Aleix Caussa, Spora Sinergies / Griselda Bereciartu, Fundació Barcelona Actua / Elena Sintes, Fundació Jaume Bofill, / Angel Marzo, CFA Canyelles / Rosa Maria Falgàs, ACEFIR / Màrius Martinez, UAB / Adriana Sabater, La Troca

Reptes, fortaleses i propostes d’encaix en un model d’aprenentatge al llarg de la vida

A part de beneficiar el creixement personal i millorar les oportunitats, la formació...

06/07/2020

“Massa temps l’educació s’ha basat en inèrcies i tradicions, i els canvis educatius en intuïcions o creences no fonamentades. El moviment “què funciona” irromp en el món de l’educació amb un objectiu clar: promoure polítiques i pràctiques educatives basades en l’evidència”. D’aquesta manera començava la primera...

15/07/2020

T’agrada estar al dia de què descobreix la recerca sobre educació i trobes a faltar referències d’algun tema?

Has pensat canviar alguna cosa de les teves classes o al teu centre i voldries saber si s’ha provat abans i com ha anat?

Segueixes el projecte Què funciona en educació...

15/07/2020

Sabem que cada cop són més els centres educatius, docents i altres professionals de l’educació de Catalunya que us ajudeu de la recerca per a dissenyar els programes que implementeu i que els avalueu.

Volem reconèixer i fer visible aquesta manera de treballar i compartir el coneixement generat amb la resta de la comunitat educativa. Ens expliques el teu cas?...

15/07/2020

Que les evidències –o el coneixement rigorós o els resultats de la recerca– han de permetre avançar cap a decisions més informades en l’àmbit de la política educativa o la intervenció pedagògica no hauria de ser només un lloc comú. O un desideràtum. Hauria de ser una realitat d’obligat compliment. Altrament es comprometen les opcions de qualitat i equitat del sistema i les oportunitats...

15/07/2020

Durant aquests darrers mesos, ens hem habituat a estar pendents del que la comunitat científica va aprenent sobre la Covid-19: respecte els seus modes de transmissió, respecte l’efectivitat de diferents mecanismes de prevenció (com la mascareta, la distància física o els mètodes de desinfecció). Segurament estem atents, també, a les notícies que van arribant sobre les diverses investigacions...

14/07/2020