Blog de la Fundació Jaume Bofill. Els experts opinen! T'animes a participar?

28/03/2014

Els experts del món educatiu opinen al Blog de la Fundació Jaume Bofill

- Anna Ramis i Assens, mestra i pedagoga, exposa al seu post "Consells Escolars: es poden qüestionar" les dificultats que es troben molts centres per aconseguir que algú es presenti per formar part del Consell Escolar. La nova redacció de la llei educativa torna a reformular la presència d'un representant municipal... Et sembla una bona solució o seria millor promoure més la participació de mares i pares?

- Ismael Peña López, director d'Innovació Oberta de la Fundació Jaume Bofill, analitza "El futur de les biblioteques, si és que en tenen", incidint en les conseqüències de la seva transformació en els últims anys a causa de l'entrada de les tecnologies de la informació a aquestes institucions: més usuaris que van a la biblioteca demanant accés a la societat de la Informació (encara que també demanin llibres). Com veus el seu futur? -

Francesc Torralba, filòsof, teòleg i director de la Catedra Ethos de la Universitat Ramon Llull, reflexiona sobre "Quins valors adquirim a través de l'esport?". Partint de la base que la pràctica esportiva és un petit laboratori per afrontar les contrarietats, estàs d'acord en què l'esport suposa una gran oportunitat per adquirir certs valors i configurar el caràcter?

- Jordi Carmona, director de l'Escola Garbí Pere Vergés d'Esplugues de Llobregat, planteja al seu article "Temps de lideratges forts" la necessitat de defugir del fatalisme i retrobar l'esperit innovador i emprenedor de l'escola. Per això, proposa aplicar la imaginació a l'educació, promoure la creativitat i obrir l'escola a l'exterior per establir aliances amb la societat i les empreses. Et sembla interessant?

- Marina Guinó, dinamitzadora d'expansió del programa LECXIT, Joana Llinàs, membre d'una AMPA, i Dani Margarit, membre de l'Assemblea d'Interins, ofereixen el post "Assemblees grogues: Construïm un canvi educatiu entre tots i totes". En ell posen de manifest les reivindicacions d'aquest moviment social i reivindicatiu sorgit a la comunitat educativa per constuir des de la proximitat una educació pública, catalana, de qualitat, democràtica i antisexista. Què n'opines?

- Marta Roig Pagès, bibliotecària especialitzada en promoció de la lectura i biblioteques escolars, exposa la necessitat de garantir als infants el dret a la lectura al post "El dret a no llegir". Alhora, ens convida a reflexionar sobre les oportunitats que ens ofereix la lectura a nivell individual i a nivell social. Penses que hi ha alguna relació entre lectura i èxit educatiu? Quines reflexions et generen aquests posts? Anima't a escriure els teus comentaris al blog! Pots accedir a tots els posts des d'aquest enllaç!