Busquem un/a tècnic/a de polítiques i evidències educatives

31/10/2019
Busquem un/a tècnic/a de polítiques i evidències educatives

A la Fundació Jaume Bofill (www.fbofill.cat) impulsem els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

Àrea i projecte on s'inscriu el lloc de feina

La Fundació Jaume Bofill busca un/a tècnic/a de polítiques i evidències educatives per a l’àrea de recerca.

El seu repte és contribuir a l’estratègia de la Fundació de dur la cultura de l’evidència a l’administració educativa i al disseny de la política educativa, així com al funcionament i pràctiques dels centres educatius, mitjançant accions de reflexió, formació i elaboració de propostes alineades a cadascun d’aquests àmbits. L’objectiu és aconseguir que les polítiques i les pràctiques educatives utilitzin i generin el coneixement més rigorós per tal que esdevinguin més efectives i equitatives.

La participació del tècnic/a en aquesta estratègia es concreta en la involucració en el projecte Què funciona en educació: evidències per a la millora educativa. Aquest és un projecte en col·laboració amb l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) i el Departament d’Educació (Servei de recerca), que actualment es troba en fase de creixement i que vol comptar amb la col·laboració d’universitats i grups de recerca en educació. Al costat de la iniciativa “Síntesis d’evidència” (informes i debats sobre l’impacte de diferents intervencions educatives en els aprenentatges de l’alumnat), el projecte s’amplia amb noves iniciatives:

  • “Escoles d’evidència”: una iniciativa que, mitjançant una crida oberta, vol construir una xarxa de centres i professionals de l’educació implicats en l’àmbit de la recerca i l’ús de l’evidència.
  • “Polítiques informades en l’evidència”: un procés deliberatiu amb actors clau per elaborar un model adreçat a incorporar l’evidència en les polítiques educatives.
  • Disseny d’accions comunicatives, recursos i materials que apropin la cultura i les eines de l’evidència a la pràctica dels docents i els centres.

La persona contractada reportarà directament al cap del projecte. Treballarà amb autonomia, coordinant-se amb els tècnics designats per les institucions sòcies (Ivàlua i Departament d’Educació).  

Principals funcions i responsabilitats a desenvolupar:

  • Codissenyar l’estratègia d’expansió del projecte, participant en la definició de les seves noves iniciatives de transferència i capacitació dels centres educatius i d’incidència sobre la manera com s’informa la presa de decisions de l’administració educativa. 
  • Codissenyar i liderar l’execució de la crida a centres educatius que participaran en els processos de formació i acompanyament en l’ús i generació d’evidències de la iniciativa “Escoles d’evidència”.
  • Planificar, dissenyar i fer el seguiment d’encàrrecs d’articles de revisió d’evidències i altres productes de recerca.
  • Planificar, dissenyar i fer el seguiment d’encàrrecs de productes de comunicació: espai web, infografies, rúbriques, etc.
  • Codissenyar i acompanyar l’organització de seminaris i actes públics vinculats a les diferents iniciatives del projecte.
  • Coordinació d’accions amb els socis aliats del projecte: Ivàlua i Servei de recerca del Departament d’Educació.
  • Establir col·laboracions amb universitats i grups de recerca en educació, promovent la seva expertesa i iniciatives, i facilitant-los oportunitats de creixement.
  • Impulsar la línia d’internacionalització del projecte, explorant possibilitat d’accions conjuntes amb agents internacionals vinculats a l’evidència educativa i el moviment what works. 

Competències necessàries

  • Llicenciatura preferentment en sociologia, polítiques, econòmiques o de ciències de l’educació.
  • Coneixements sòlids d’avaluació de polítiques i programes, especialment en l’àmbit educatiu.
  • Vocació de lluita contra les desigualtats mitjançant l’educació.
  • Coneixement i experiència en la comunicació i transferència del coneixement i resultats de la recerca aplicada.
  • Excel·lents capacitats en comunicació escrita, oral, i també a l’hora de presentar públicament.
  • Autonomia i iniciativa en el disseny d’actes de reflexió i debat públic amb voluntat d’aprofundiment i incidència.
  • Capacitat de treball en equip i en un entorn amb múltiples actors. 
  • Coneixement del món educatiu a Catalunya, especialment de l’agenda política vinculada a la correcció de les desigualtats educatives.
  • Idiomes: català, castellà i anglès fluït. Valorable altres llengües. 
  • Es valorarà coneixement del món escolar i de la cultura professional i les pràctiques docents.

Oferim

  • Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació educativa, implicant-se en la mobilització reflexiva, les xarxes de professionals i el coneixement crític. 
  • Incorporació immediata.
  • Jornada laboral de 40 hores.
  • Retribució en funció de l’experiència i vàlua aportada. 
  • Contracte lligat al projecte Què funciona en educació, planificat fins a finals de 2022. 

Altres

  • Si us plau envieu el  CV a seleccioeduevidencies@fbofill.cat 
  • Adjunteu una Carta de presentació.
  • Us garantim la confidencialitat del procés de selecció.
  • Data límit per a la recepció de sol·licituds: 15 de desembre de 2019.
Projecte