Com millorar l'èxit educatiu de l'alumnat d'origen immigrat?

El dimecres 28 de setembre a les 18.30h a la Sala Cotxeres del Palau Robert, la Fundació Jaume Bofill va organitzar un acte per debatre a fons sobre aquesta qüestió. Malgrat els esforços dels darrers anys en l'acollida de l'alumnat nouvingut i l'atenció a la diversitat cultural, els resultats educatius de l'alumnat d'origen immigrat continuen essent majoritàriament dolents. És evident que aquesta realitat respon a molts factors, però quins d'aquests factors es poden combatre des dels centres educatius? La predisposició a aprendre té molt a veure amb aspectes emocionals i relacionals... els tenim prou en compte en els nostres centres? Sabem detectar les pràctiques educatives generadores d'exclusió dins els centres? Quin rol hi tenim els docents? Com és la relació que tenim amb l'alumnat d'origen immigrat? Per encetar el debat, Pep Gratacós (professor i tutor d'aula d'acollida a l'Institut Pere Alsius de Banyoles) i Pilar Ugidos (mestra i directora de l'Escola Miquel Bleach de Barcelona), van presentar el llibre Diversitat cultural i exclusió escolar. Dinàmiques educatives, relacions interpersonals i actituds del professorat, publicat dins la col·lecció Conciutadania Intercultural. També participaren: Najat El Hachmi, escriptora Xavier Besalú, professor de pedagogia de la Universitat de Girona

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar