Edu Outside The Box: innovació i creativitat multidisciplinar

06/06/2017
Edu Outside The Box: innovació i creativitat multidisciplinar

La trobada Edu Outside The Box, celebrada el passat dimarts 30 de maig de 2017 a l’Escola Virolai de Barcelona, neix amb la vocació d’ampliar la mirada del debat educatiu, incorporant noves visions que ajudin a situar els reptes de l’educació en el marc d’una societat global, sumant coneixement i expertesa de múltiples àmbits i sectors. 

L’objectiu era reunir un grup multidisciplinar de professionals, unint talent consolidat amb talent emergent, amb el propòsit de generar noves idees i propostes a través de la interacció i col·laboració de perfils i visions heterogènies, a partir d’un repte plantejat en l’últim Debats d’Educació:  

Com connectar el mercat tecnològic educatiu amb els docents per tal que la innovació sigui útil a l'aula?

Més de 40 persones procedents del món educatiu, l’administració pública, la cultura, l’empresa, l’emprenedoria i el tercer sector, van respondre a la crida i van participar en un dels 8 grups de treball que es van articular, cada un dels quals va comptar amb la participació d’un estudiant de l’escola Virolai, incorporant així la mirada directa de l’alumne. 

La sessió va ser dinamitzada metodològicament per Xavier Verdaguer i l’equip d’Imagine Creativity Center que, a través del mètode Lombard de resolució creativa de reptes, va aconseguir que, amb només un matí de treball intens, cada equip presentés idees de gran valor. 

Les propostes van comptar amb el feedback d’un equip de mentors format per Coral Regí, directora de l’escola Virolai; Miquel Àngel Prats, Coordinador acadèmic Màster Universitari Innovació Educativa i TIC Blanquerna-Universitat Ramon Llull;  Ismael Peña, Director d’Innovació Oberta de la Fundació Bofill, i, David Andrés, estudiant de l’Escola Pia de Sarrià i membre de l’equip guanyador de l’Audi Creativity Challenge  2016.

Un munt de propostes innovadores que, com a denominador comú, contemplen tres necessitats compartides:

  • Visibilitzar i dignificar la figura del professor innovador i líder de processos de canvi.
  • Impulsar la col·laboració público-privada en el foment de la innovació a l’aula. 
  • Crear xarxes i nodes de cooperació entre professors i centres. 

Els resultats demostren que unir visions dóna fruits molt interessants. I això va ser només un primer tastet que esperem seguir potenciant per fer emergir idees, propostes i aportacions que enriqueixin la transformació de l'educació a Catalunya.