El lideratge per a l'aprenentatge en entorns innovadors

02/03/2012

La Fundació Jaume Bofill ha endegat amb el CERI (Centre per a la Recerca Educativa i la Innovació) de l'OCDE una iniciativa emmarcada en el programa Innovative Learning Enviroments d'aquest organisme. L'objectiu és reflexionar sobre els aspectes teòrics i pràctics del lideratge capaç de crear i sostenir entorns d'aprenentatge innovadors. Aquesta és una iniciativa més de la Fundació per promoure i incentivar la innovació educativa a Catalunya a partir de l'anàlisi i el contrast de pràctiques i experiències innovadores al nostre país amb les d'altres països. Entenem el lideratge educatiu des de la perspectiva àmplia dels valors, el compromís, l'experiència, l'organització i el clima dels centres, enfocat als resultats en l'aprenentatge. El projecte es planteja promoure el lideratge com a factor clau per implementar i canviar entorns d'aprenentatge, de manera que esdevinguin entorns innovadors. Es treballarà en paral·lel amb un grup d'experts internacionals i un equip de treball d'àmbit local amb activitats conjuntes. Participar d'aquest projecte ens permet entrar en una xarxa internacional de discussió sobre innovació, conèixer actors i projectes innovadors (una xarxa internacional de «laboratoris de canvi en l'aprenentatge»), i fer prospectiva en educació amb un equip investigador pioner. Els casos s'analitzen amb un mètode que combina l'observació, el recull de documentació, entrevistes, i grups de debat amb alumnes i la comunitat de l'entorn del centre. L'experiència internacional ens ajudarà a estudiar i analitzar les experiències d'innovació de Catalunya i connectar-les amb les d'altres països, en el context teòric i pràctic del projecte de l'OCDE. Resum del projecte

Projecte