L'èxit escolar de l'alumnat d'origen immigrat al Cuadernos de Pedagogía del febrer

Alumnat d'origen immigrat i èxit escolar és el tema monogràfic de la revista Cuadernos de Pedagogía del mes de febrer. El número ha estat coordinat per Fathia Benhammou i Roser Argemí, i recull algunes de les aportacions de la col·lecció Conciutadania Intercultural de la Fundació Jaume Bofill. El monogràfic aporta reflexions i propostes per a la millora de la gestió de la diversitat sociocultural als centres educatius i posa l'èmfasi en la necessitat de potenciar l'èxit educatiu de l'alumnat d'origen immigrat. L'aproximació als temes s'inicia amb algunes pràctiques de gestió de la diversitat en els centres escolars, tot reflexionant entorn a la inclusivitat educativa. A continuació, s'aporten pautes tant per respondre als conflictes ètics interculturals que es poden donar en una comunitat educativa com per detectar aquells espais de racisme que poden existir als centres. Respecte a la relació dels docents amb l'alumnat d'origen immigrant, s'aborden els aspectes que tenen a veure amb la construcció identitària d'aquests joves i adolescents, i s'explica com influeixen les relacions interpersonals, les expectatives i l'actitud del professorat en les trajectòries educatives dels fills i filles de famílies immigrades. Finalment, es fan algunes propostes didàctiques per explicar la complexitat de la nostra societat diversa i donar a conèixer la realitat migratòria al nostre alumnat.

Els autors dels articles del monogràfic són: Pep Gratacós, Joan Canimas, Núria Vives, Marta Comas, Pilar Ugidos, Miquel Àngel Essomba i Xavier Besalú. 

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar