Mor el doctor Ferran Ferrer i Julià, catedràtic d'Educació Comparada a la UAB

Diumenge 28 de juliol, després d'un any de malaltia, va morir el doctor Ferran Ferrer i Julià, catedràtic d'Educació Comparada a la UAB.

 La seva desaparició representa una gran pèrdua per l'educació a Catalunya. En la seva trajectòria ha fet grans aportacions a l'educació catalana des de la recerca i la docència, i especialment des d'un enorme compromís professional i humà amb la millora del nostre país. El seus eixos de treball han estat l'anàlisi comparada dels sistemes educatius a nivell internacional posant l'èmfasi en l'equitat, l'excel·lència i l'eficiència com a valors de qualitat de qualsevol sistema educatiu. El doctor Ferrer ha estat director del Grup d'Anàlisi de Polítiques Educatives i de Formació, de nombroses recerques i publicacions científiques nacionals i internacionals, i ha col·laborat amb institucions com la UNESCO, l'OEI o el CEDEFOP. Ha estat docent bianual a la Universitat de Friburg (Suïssa), president de la Sociedad Española de Educación Comparada i membre de la Comparative Education Society in Europe (CESE). Des de la Fundació Jaume Bofill volem destacar el coneixement i els valors que ens ha aportat, i la seva energia i compromís per promoure canvis que pal·liessin les desigualtats educatives:

- Ferran Ferrer va dirigir els Anuaris 2006 i 2008 de l'Estat de l'Educació a Catalunya de la Fundació Jaume Bofill. En aquest darrer ens va oferir, des del rigor de les dades, una radiografia potent de la realitat i l'evolució del sistema educatiu del nostre país, així com l'anàlisi de l'agenda política educativa i dels reptes i oportunitats de l'educació a Catalunya.

- També ha estat el director de les recerques PISA 2009: Avaluació de les desigualtats educatives a Catalunya a partir d'alguns temes claus en l'escola catalana: excel·lència i fracàs escolar, alumnat desafavorit i resiliència educativa, hàbits lectors i estratègies d'aprenentatge. - Us oferim també en homenatge dos vídeos de l'any 2011 on podem escoltar i recordar les seves aportacions: Conclusions de l'informe PISA 2009: Avaluació de les desigualtats educatives a Catalunya i Propostes de millora dels resultats educatius a partir de l'anàlisi del PISA

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar