Convocatòria de premsa: Com valoren les famílies l’acompanyament i tutorització que fan els centres escolars a les necessitats dels seus fills i filles?

10/11/2018
Nota de premsa: Com valoren les famílies l’acompanyament i tutorització que fan els centres escolars a les necessitats dels seus fills i filles?

Presentació en roda de premsa de la segona enquesta a famílies de l’Edubaròmetre

La nota de premsa sencera aquí.

Dimecres, 17 d’octubre de 2018, a les 11h. Sala Jacint Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès. (Canuda 6, planta baixa. Barcelona)

Hi intervindran: Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill i Mònica Nadal, directora de l’àrea de recerca.

 La capacitat dels centres educatius per atendre l’alumnat, motivar-lo i acompanyar-lo de manera personalitzada és una necessitat per garantir l’èxit educatiu de l’alumnat. Per garantir que cada alumne desenvolupi i sostingui el seu potencial d’aprenentatge la capacitat d’atenció tutorial i acompanyament educatiu individualitzat és clau.

En aquest context, la capacitat dels tutors i docents de conèixer, entendre, atendre, motivar i orientar el seu alumnat esdevé crucial per garantir una escolarització d’èxit. De la capacitat i disponibilitat dels centres d’oferir aquesta funció tutorial i d’acompanyament en depèn en bona mesura la garantia d’atenció per cadascun dels alumnes, la reducció de l’abandonament escolar prematur i el fracàs escolar al nostre país.

Alguns dels resultats són els següents:

  • Un 20% de famílies estan descontentes amb la informació que tenen sobre l’educació del seu fill.
  • Les famílies amb estudis baixos se senten pitjor informades que la resta: un 50% diu no disposar d’informació suficient sobre com ajudar els seus fills en els estudis.
  • El 78% de les famílies confia en que el professorat del centre respondria positivament si el seu fill tingués un problema 
  • Si bé, més del 50% de les famílies creuen que els tutors i tutores coneixen bé els seus fills/es i s’esforcen en acompanyar-lo, el 34% de les famílies creu que no tenen el temps suficient per ajudar-los de manera personalitzada; només el 33% de les famílies fan una valoració clarament positiva del temps disponible pels tutors.  

A la roda de premsa també es lliurarà un dossier complet amb els principals resultats de la segona enquesta de l’EduBaròmetre a pares i mares.

Per  a  qualsevol  consulta, podeu contactar amb:

  • Ismael  Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill (620 587 300)
  • Mònica Nadal, directora de l'àrea de recerca de la Fundació Jaume Bofill (651 753 754)
Project
Related Information