Quines polítiques de petita infància necessitem?

16/10/2015

Les polítiques de petita infància es troben en la cruïlla dels debats sobre la conciliació, la qualitat educativa dels serveis de petita infància, el potencial per a l’equitat educativa i les necessitats de la infància i les famílies així com del debat sobre la privatització dels serveis públics, els nous models de gestió i l’eficiència de la despesa social. En el context internacional hi ha un interès renovat pel tema en clau de millorar els resultats acadèmics i la competitivitat dels sistemes.

L’oferta d’escola bressol a Catalunya, s’ajusta a la demanda? Respon a les necessitats existents? La provisió actual arriba a qui més ho necessita? Quines alternatives hi podria haver per tenir cura i educar els infants fins als 3 anys? El model actual d’escola bressol és el millor que es pot imaginar? És el que volen totes les famílies, o caldria diversificar l’oferta?

Aquestes són algunes de les preguntes a les quals volem donar resposta amb el projecte “Noves polítiques de petita infància”. L’investigador Jaume Blasco està elaborant una diagnosi sobre les polítiques actuals a Catalunya, que permeti entendre quins són els debats i com s'estan plantejant, a quina necessitat present i futura responen els serveis, quins són els actors principals i quines les evidències científiques disponibles. L’objectiu és disposar un estat de la qüestió que dibuixi línies de treball futur, tant en recerca com especialment en la recomanació de polítiques públiques. 

Projecte