Reptes de l’educació a Catalunya. Anuari 2018

06/20/2019
Reptes de l’educació a Catalunya. Anuari 2018

Dimarts, 25 de juny de 2019, a les 10:30h

Palauet ICAB - Col. de l'Advocacia de Barcelona. Carrer Mallorca 283, Barcelona.

Hi intervindran: Jordi Riera (director de l’Anuari) i Ismael Palacín (director de la Fundació Jaume Bofill).

 Catalunya viu actualment processos de canvi i innovació en el seu sistema educatiu i en les seves escoles. Aquests canvis s’observen en la manera d’enfocar els ensenyaments (menys memorística, més competencial), en les preocupacions de fons (equitat i inclusió), i en les apostes sobre com governar-los (autonomia de centre, treball en xarxa i coresponsabilitat entre administracions i agents educatius).

El principal desafiament que té plantejat el sistema educatiu avui dia és com fer reals i profunds aquests canvis, apostant per accions decidides i valentes. Més enllà de mesures cosmètiques i d’innovacions superficials, calen propostes fermes de transformació educativa.

En aquest nou Anuari de la Fundació Jaume Bofill (Reptes de l’educació a Catalunya. Anuari 2018) presentem 10 palanques per garantir els canvis que requereix el sistema educatiu. Són 10 àmbits d’intervenció clau i estratègics per garantir les bases d’equitat i qualitat del sistema educatiu a Catalunya:

  1. El poder de l’avaluació formativa
  2. Per un ús intel·ligent de les tecnologies educatives
  3. L’orientació: no més joves perduts en l’educació
  4. Transicions en l’educació secundària, vies per a la continuïtat educativa
  5. El centre escolar, “sedàs” i motor de la transformació educativa
  6. Les famílies en l’educació: més veu, però sobretot més igualitària
  7. Atendre als centres socialment desafavorits: una necessitat de país
  8. Educació en xarxa i xarxes educatives: del paradigma a la realitat
  9. Garantir la qualitat del professorat novell: la inducció a la docència
  10. Recerca i evidència al servei de les escoles

 Aquestes palanques han estat identificades i contrastades en un procés deliberatiu que ha comptat amb més de 100 experts, autoritats i professionals de l’educació (universitats, centres educatius, administració educativa, entitats...). Finalment, 17 autors han estat els encarregats d’elaborar els capítols on es concreten les palanques seleccionades.

Tot aquest esforç col·lectiu ha comptat amb la direcció científica de Jordi Riera (catedràtic d’Educació de la URL-Blanquerna) i amb la coordinació tècnica de Natàlia Llorente (director de Empieza por Educar – Catalunya).

Trobareu més informació en la nota de premsa adjunta.  

A la roda de premsa també es lliurarà un dossier complet amb els principals continguts i propostes de l’Anuari 2018.

Project
Etiquetes
Related Information