Finalitza el procés de capacitació dels #CentresEducatius360

21/05/2019
Un laboratori de co-creació marca el final al procés de capacitació i l’inici del treball en els projectes de la Crida Centres Educatius 360

El passat 18 de maig, va tenir lloc el darrer acte de la fase de capacitació de la crida #CentresEducatius360 on professionals dels 35 centres seleccionats van viure el procés de disseny i de millora dels seus projectes. 

Per fer-ho, l’equip de la crida va comptar amb el suport de 5 persones expertes en laboratoris de co-creació i metodologies participatives que van facilitar la jornada. 

L’objectiu de la jornada era poder integrar tots els coneixements i referents treballats durant la crida, per tal de millorar la definició del repte que guia els projectes seleccionats. 

Els continguts dels projectes es van enfocar als tres eixos treballats en la primera sessió de capacitació: 

  • Els 4 grans principis que fonamenten la transformació dels horaris i temps educatius: la cura, el benestar i la salut; l’equitat i l’accés de tots els infants a les activitats, els entorns d’aprenentatge i la necessitat de treballar en xarxa i per últim, la innovació educativa segons la qual els horaris han d’estar al servei del projecte educatiu i no a la inversa.
  • Els vincles entre l’escola, les famílies i la comunitat i la necessitat de treballar en col·laboració amb l’entorn i entenent allò que queda lluny de l’aula com un valor afegit i una oportunitat d’aprenentatge.
  • I a personalització de l’aprenentatge amb mirada 360 a partir de la qual els aprenentatges més resilients, més profunds i significatius són aquells que parteixen i es vinculen amb els interessos, necessitats, objectius i eleccions dels aprenents.  

Seguidament, a través de diverses eines i metodologies els grups van treballar en la concreció de les propostes i generar propostes d’acció. Els participants també van treballar amb diferents eines i metodologies per acabar redefinint i concretant el repte del seu projecte. Per últim les escoles i instituts van intercanviar impressions, escoltant les propostes d’altres centres educatius i generant propostes d’acció.

La Crida, que va iniciar el 30 de gener en un acte amb diferents centres convidats i la ponència “Què és un centre amb mirada 360”, ha ofert visites obertes a diversos centres educatius, una sessió de capacitació amb persones expertes convidades, una passejada d’aprenentatge, una jornada d’aprofundiment en experiències educatives en xarxa, un diàleg sobre la personalització de l’aprenentatge amb mirada 360 i finalment, el laboratori de co-creació. 

A partir d’ara, els centres ja treballen en els projectes amb els seus equips impulsors i el 10 de juny finalitza el termini per enviar el poster i l’article de resum de la seva experiència. Un jurat valorarà els projectes amb més potencial i el de 29 de juny, en un acte amb persones convidades i de nou, espais oberts a tota la comunitat educativa, es celebrarà l’acte de tancament i l’entrega dels reconeixements als projectes premiats.

Per accedir a més informació, conèixer els projectes i descarregar els materials utilitzats en cada jornada, podeu visitar el web d’Educació 360. Ah! i per a seguir contribuint al debat a les xarxes i seguir totes les novetats a través feu servir l’etiqueta #CentresEducatius360.

Projecte