Notícies

Els beneficis del treball per projectes s'observen en els resultats acadèmics (sobretot en l'àmbit lingüístic i social) i en la satisfacció de l'alumnat envers l'experiència educativa...

10/12/2019
Escola Nova 21

Per què és necessari el canvi educatiu, per què neix l’aliança? Al segle 21, quina educació per a quina societat?

A continuació, trobareu la informació...

09/12/2019

S’ha generat presa de consciència de la necessitat de canvi de paradigma i s’han testat processos de transformació de centres que fan possible generalitzar-lo

4-12-2019....

04/12/2019
"Comprendre la lectura, comprendre la vida"

El projecte Lecxit té el repte de garantir que tot  l'alumnat finalitzi l'etapa de primària amb un nivell de competència lectora que l’...

02/12/2019
Vols impulsar un Edcamp temàtic? Inspira't amb l'Edcamp d'Educació Física i dona-li corda!

Has sentit a parlar dels Edcamps temàtics? Es tracta de trobades sobre temes educatius d'actualitat on l'aprenentatge entre iguals és el protagonista. Els Edcamps son impulsats per persones com tu que, des de diferents àmbits i interessos, volen transformar l'educació. Tot seguit podràs conèixer tot allò que passa a un Edcamp, de la mà de l'equip organitzador del 1r Edcamp d'Educació Física....

02/12/2019
Dossier de premsa: Lecxit

La Fundació Jaume Bofill impulsa, des del 2012, el projecte Lecxit amb l’objectiu d’incrementar l’èxit educatiu a partir de la millora de la comprensió lectora de l'alumnat de 4t, 5è, 6è de primària.

Per fer-ho aporta cada any a més de 1.550 infants un espai on desenvolupar el gust per la lectura a partir del compromís de més de 1.500 voluntaris/es. Aquests infants...

29/11/2019
Diversificació i inclusió a l’escola: com millorar l’atenció a les diversitats d’aprenentatge

Un sistema inclusiu d'atenció a les necessitats educatives millora els resultats acadèmics, les competències socials i redueix l'abandonament de l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge.

Perquè un sistema inclusiu com el que es vol implantar a Catalunya tingui èxit en els centres calen eines adequades de diagnòstic i monitorització de l'alumnat, coherència i...

26/11/2019
Escoles d'Evidència, la recerca per a la millora educativa

Presentació en roda de premsa d’una estratègia conjunta entre el Departament d’Educació, Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill per incentivar el vincle entre grups de recerca-centres educatius i millorar l’educació a partir de l’evidència contrastada

Dimarts 26 de novembre de 2019, a les 12:30h.

Ateneu Barcelonès (Sala Verdaguer). C/ Canuda, 6, 08002 Barcelona

...
22/11/2019
L’arquitectura a les aules: presentació del projecte Magnet de l’escola Camps Elisis amb el Col·legi d’Arquitectes

Sota el lema “Construïm junts” l’aliança entre l’escola Camps Elisis i la demarcació de Lleida del Col·legi d’Arquitectes dona un caire nou a la visió de l’entorn, prenent l’arquitectura com a eix vertebrador de l’aprenentatge.

L’escola Camps Elisis de Lleida va iniciar des del curs passat un...

20/11/2019