Notícies

Fes LECXT i contribueix a millorar l’èxit educatiu dels infants del teu entorn!

Amb l’inici de curs, el projecte Lecxit, lectura per l’èxit educatiu arranca amb els preparatius per posar en marxa tots els punts Lecxit que han de permetre...

10/09/2019

Aquest estiu, mentre eres a la platja, has somiat que organitzaves un Edcamp sobre un tema d’actualitat educativa que et motiva? O bé ets més de muntanya i abans de començar l’ascens prefereixes...

09/09/2019
Busquem un/a tècnic/a de comunicació

A la Fundació Jaume Bofill (www.fbofill.cat) impulsem els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem...

06/09/2019
Busquem un/a tècnic/a de polítiques educatives

A la Fundació Jaume Bofill (www.fbofill.cat) impulsem els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem...

16/07/2019
Ara és el torn dels municipis: de bones intencions a mesures efectives

La segregació escolar és un dels majors problemes del sistema educatiu ja que comporta conseqüències perjudicials per al desenvolupament dels estudiants, les seves condicions de vida futures i per a la cohesió social del territori. Aquesta afirmació se sustenta en una gran varietat d'estudis que s'han anat publicant al llarg de les dues últimes dècades.

La preocupació per la...

28/08/2019
‘Quan l’alcaldia lidera el canvi’ – Montse Poblet

Cada vegada són més els municipis que assumeixen un rol actiu en la millora educativa i la reducció de la segregació en els centres educatius. Diferents experiències demostren que aquest rol proactiu dels Ajuntaments és decisiu per ajuntar esforços de diferents institucions i liderar una estratègia contra la segregació que sigui efectiva.

Què estan fent ajuntaments com el de Sabadell,...

27/08/2019
‘Famílies Magnet, famílies implicades’ – Carina Farreras

Per capgirar la situació de segregació escolar d’un centre educatiu és molt important que aquest tinguin famílies d’un perfil socioeconòmic mitjà, amb estudis, que puguin ser bones ambaixadores del projecte d’innovació. Aquestes famílies són les que poden mobilitzar a altres famílies com elles per fer el pas d’inscriure els seus fills i filles en aquest centre educatiu.

Carina...

27/08/2019
‘La veu dels protagonistes’ – Laia Vicens

Quins canvis percep l’alumnat en el procés aprenentatge des que el seu centre és Magnet? Com aprèn? Té més ganes d’aprendre? Quin tipus de competències es posen en joc a l’aula? Què és el que més valoren de la institució d’excel·lència?

Escoltem la veu dels alumnes dels centres Magnet, gràcies a aquest article elaborat per la periodista Laia Vicens, que ha conviscut amb...

27/08/2019
‘La magnètica atracció entre un centre i una institució’ – Víctor Saura

El programa Magnet promou l’aliança d’un centre educatiu amb una institució de referència en un camp del coneixement específic. Aquesta aliança permet el desenvolupament d’un projecte educatiu innovador i de qualitat, un projecte atractiu, amb magnetisme i que es converteix en un projecte de referència en el seu territori, tant per les famílies com per la comunitat educativa.

Però les...

27/08/2019