Notícies

Un col·lectiu d’escoles i instituts denuncia que l'actual sistema d'accés a la universitat (PAU) frena la transformació educativa

Un col·lectiu d’escoles i instituts denuncia que l'actual sistema d'accés a la universitat (PAU) frena la transformació educativa

El Fòrum Futurs de l’Educació el...

07/07/2020
En la imatge: Mariona Estrada, Spora Sinergies / Aleix Caussa, Spora Sinergies / Griselda Bereciartu, Fundació Barcelona Actua / Elena Sintes, Fundació Jaume Bofill, / Angel Marzo, CFA Canyelles / Rosa Maria Falgàs, ACEFIR / Màrius Martinez, UAB / Adriana Sabater, La Troca

Reptes, fortaleses i propostes d’encaix en un model d’aprenentatge al llarg de la vida

A part de beneficiar el creixement personal i millorar les oportunitats, la formació...

06/07/2020

Sou un centre educatiu amb ganes d’iniciar un projecte de transformació educativa que al mateix temps afavoreixi una escolarització més equilibrada? El programa “Magnet. Aliances per a l’èxit...

15/06/2020
5 claus per lluitar contra l’absentisme escolar

L’absentisme escolar és una vulneració extrema del dret a l’educació d’infants i joves. La nova situació generada per la Covid-19 ha provocat que en aquests dies es parli i s’...

08/06/2020

Des del tancament de les escoles i altres centres educatius a causa de la pandèmia, la major part dels esforços per part d’administracions, centres educatius, professorat i famílies s’ha centrat en intentar, tan bonament com s’ha pogut, continuar amb el curs escolar en una situació de confinament. La rapidesa amb què es va prendre la decisió de tancament de centres va posar en una situació d’...

07/07/2020
Els ajuntaments han de garantir 80 hores d’activitats educatives a l’alumnat vulnerable aquest estiu

 

 

  • Els alumnes amb desavantatge educatiu participen menys en activitats d’estiu, i això es podria agreujar per la crisi de la Covid-19. Aquest estiu els municipis han de garantir que 300.000 infants en risc de pobresa tinguin accés a oportunitats educatives.
  • Cal invertir 500€ per infant per garantir 80h de programes d’estiu i reservar el 30% de places per infants i...
15/06/2020
Ara que no es pot anar a classe... lluitem contra l’absentisme?

“El confinament ens ha permès entendre molt millor el fenomen de l’absentisme. No es tracta només de si vas o no vas a escola; es tracta de si hi ha connexió o no amb els processos que hi tenen lloc”, deia la Sheila González, investigadora de la Universitat Autònoma de Barcelona, a l’inici del webinar...

08/06/2020

 

El sistema educatiu català no detecta la majoria de l’alumnat vulnerable: el 28,6% dels infants estan en risc de pobresa, però només el 6,6% dels alumnes de primària i el 5,7% dels de secundària són identificats com alumnat amb risc educatiu

  • A Catalunya no hi ha unes indicacions comuns per la detecció de l’alumnat vulnerable que permeti una lluita...
04/06/2020
Educació post COVID-19: els centres Magnet es preparen pel desconfinament

 

 

Una de les derivades de la crisi sanitària del coronavirus ha estat el tancament dels centres educatius pels més de 1,6 milions d’infants i joves catalans, que acabaran el curs telemàticament, tal i com va anunciar el Conseller d’Educació, Josep Bargalló. Malgrat la previsió que l’1 de juny s’obrin les aules dels territoris en fase 2 per acompanyar i tutoritzar l’alumnat dels...

21/05/2020