S’ha generat presa de consciència de la necessitat de canvi de paradigma i s’han testat processos de transformació de centres que fan possible generalitzar-lo
4-12-2019....
Impulsamos iniciativas, investigaciones y debates para transformar la educación en Cataluña
S’ha generat presa de consciència de la necessitat de canvi de paradigma i s’han testat processos de transformació de centres que fan possible generalitzar-lo
4-12-2019....
Has sentit a parlar dels Edcamps temàtics? Es tracta de trobades sobre temes educatius d'actualitat on l'aprenentatge entre iguals és el protagonista. Els Edcamps son impulsats per persones com tu...
El projecte Lecxit té el repte de garantir que tot l'alumnat finalitzi l'etapa de primària amb un nivell de competència lectora que l’...
Presentació en roda de premsa d’una estratègia conjunta entre el Departament d’Educació, Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill per incentivar el vincle entre grups de recerca-centres educatius...
La Fundació Jaume Bofill impulsa, des del 2012, el projecte Lecxit amb l’objectiu d’incrementar l’èxit educatiu a partir de la millora de la comprensió lectora de l'alumnat de 4t, 5è, 6è de primària.
Per fer-ho aporta cada any a més de 1.550 infants un espai on desenvolupar el gust per la lectura a partir del compromís de més de 1.500 voluntaris/es. Aquests infants...
Un sistema inclusiu d'atenció a les necessitats educatives millora els resultats acadèmics, les competències socials i redueix l'abandonament de l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge.
Perquè un sistema inclusiu com el que es vol implantar a Catalunya tingui èxit en els centres calen eines adequades de diagnòstic i monitorització de l'alumnat, coherència i...
Sota el lema “Construïm junts” l’aliança entre l’escola Camps Elisis i la demarcació de Lleida del Col·legi d’Arquitectes dona un caire nou a la visió de l’entorn, prenent l’arquitectura com a eix vertebrador de l’aprenentatge.
L’escola Camps Elisis de Lleida va iniciar des del curs passat un...
A la jornada Posem l’educació a l’hora! vam conèixer algunes experiències de centres que estan fent horaris diferents, centres que s’han replantejat els horaris per diverses raons i han introduït canvis tant en les entrades i les sortides o la pausa de migdia com en les activitats que fan en horari escolar.
En quant a horaris, vam conèixer l’experiència de l’...
El context educatiu actual demana diàlegs entre sectors complementaris i professionals diversos, i per a fer-ho es fa necessari desenvolupar projectes i experiències innovadores i creatives. L'objectiu és donar resposta als reptes educatius, socials i culturals de la comunitat per així poder definir conjuntament el futur de les nostres ciutats. Amb aquest propòsit, sorgeix el projecte...