Notícies

Per l’èxit dels centres desafavorits: Com ha de ser una política per a les escoles d’alta complexitat?

A Catalunya, el 16% dels centres de secundària i el 17% d’infantil i primària són centres socialment molt desafavorits, reconeguts com d’alta complexitat, el que representa una problemàtica de primer ordre al nostre país.

El 85% dels centres de secundària d’alta complexitat són públics, percentatge que s’eleva al 91% a infantil i primària.

...

11/08/2019

CICLE DE DEBATS L’educació a Catalunya: les apostes necessàries

PALAU MACAYA, Dimecres 27 de març de 2019, de 18:00 h a 20:00 h

Catalunya és, després de Madrid, la comunitat amb un nivell més elevat de de segregació econòmica entre escoles. A Barcelona, si les famílies triessin el seu centre de primària més proper, la segregació de l’alumnat desafavorit es reduiria entre un 20% i...

03/25/2019
Per la continuïtat més enllà de l'ESO. Com avançar cap a una secundària postobligatòria per a tothom

El repte d’universalitzar la secundària postobligatòria passa per obrir itineraris i passarel·les entre estudis, actualitzar els continguts formatius, millorar les polítiques d’orientació i un suport específic per a l’alumnat més vulnerable.

Amb la sortida de la crisi, i després de 10 anys de descens continuïtat, s’estanca la caiguda de la taxa d’abandonament prematur...

02/12/2019
Què ha de ser gratuït en l’educació obligatòria?

Garantir una educació totalment gratuïta a tots els centres sostinguts amb fons públics requeriria una inversió aproximada de 465 milions d’euros anuals: 268 milions en els centres públics, 197 en els concertats.

A Catalunya, la gratuïtat de l’educació universal i obligatòria ha estat tradicionalment una assignatura pendent.

D’una banda,...

11/29/2018