Amblàs, Sílvia

Sílvia Amblàs és llicenciada en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, llicenciada en Ciències del Treball, i en Investigació i Tècniques de Mercat per la Universitat Oberta de Catalunya, i PMD (Programa for Management Development) per ESADE.

La seva trajectòria professional ha estat vinculada a DEP Institut des de l’any 2003 i, des del 2008, n’és la directora.

Entre altres projectes en l’àmbit de l’orientació ha participat en l’Estudi sobre l’impacte de l’orientació professional de joves en el desenvolupament de competències per a l’accés i la transformació del mercat laboral (projecte Recercaixa www.orientacio-accesitransformacio.cat/); la realització de la diagnosi i la definició de l’estratègia de l’Orientació a Barcelona (Barcelona Orienta) per l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona; la definició i desenvolupament del pla d’acció de la Taula per a l’orientació de la Diputació de Barcelona; el full de ruta pel desplegament del model d’orientació del SOC; i la dinamització i proposta de pla de treball en matèria d’orientació professional pel Consell Català de Formació Professional.

També ha participat en els projectes europeus GuidingCities, desenvolupant el concepte de ciutats orientadores, Keyway, entorn l’impacte de l’orientació, i Jobland , projecte per promoure l’orientació acadèmica i professional des de l’educació Primària.

I és coautora del llibre Guía práctica para estudiar en el extranjero (editorial Planeta, 2015).

 

Projectes 1

A diferència de L'estat de l'educació a Catalunya amb qui s'alternarà anualment, aquest anuari té la vocació d’abordar un seguit de desafiaments d’especial rellevància i actualitat