González, Gustavo

Ha realitzat estudis de Máster en Investigació Sociològica Aplicada i és Doctor en Didàctica de les Ciències Socials (Universitat Autònoma de Barcelona). Treballa com a professor del Departament de Didàctica de la Llengua, la Literatura i les Ciències Socials de la UAB. Es Membre del GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), grup reconeguda per l'AQU.

Els seus temes d'interès se centren en l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials des de la perspectiva crítica, el desenvolupament del pensament social i la construcció d'una cultura de pau. Les seves últimes publicacions se centren aspectes relacionats amb la memòria històrica, el pensament crític i l'educació per a ciutadania global. També ha estat implicat en reformes curriculars a Colòmbia, en les que ha posat al centre del debat que l'educació obligatòria i, de manera concreta les ciències socials han de promoure el desenvolupament del pensament crític i promoure la participació democràtica en la societat. Participa de diferents xarxes de professors i investigadores entre les que estan l'Associació Universitària de Professors de didàctica de les Ciències Socials i la Xarxa Iberoamericana de Didàctica de les Ciències socials.

Projectes 1

Arrenca #somcrítics, un espai per posar en el centre de l’agenda educativa la necessitat de promoure el pensament crític.