Lleonart, Pilar

Llicenciada en Ciències de l'educació  per la UB, màster en Psicologia Comunitària per la UB i màster en Direcció de Polítiques Públiques Locals per l'UPF.

Llarga experiència en el treball social i educatiu, en el camp dels Equips d'Atenció a la Infància i Adolescència  (EAIA´s), dels Serveis Socials, com a tècnica d'educació d'un districte, com a cap de Servei de Promoció Educativa de l'Institut Municipal d'Educació (IMEB), fins a  l'actualitat, que dirigeix el programa Barcelona Ciutat Educadora de l'IMEB.

Durant un temps ha combinat el treball a l'Ajuntament amb la docència a la Universitat  com a professora associada (UB d'educació Social) i amb la docència a la Diputació de Barcelona en l' àmbit d'acció social.

L'apassiona l'educació per la potència i força transformadora que té i per les possibilitats que brinda de promoció educativa i social a les persones. Creu fermament en que cal posar els esforços en polítiques educatives d'equitat, que ofereixin oportunitats a tothom, al llarg de la vida i que siguin de qualitat. 

Li agrada mirar l'educació amb perspectiva àmplia, des d'una mirada comunitària que connecti  diferents nodes provocant  sinèrgies transformadores: inclusives, que generin benestar i empoderament. Insisteix en la necessitat d'avaluar tot allò que fem en educació per a poder treballar en base a evidències i des del rigor. Posa en valor l'educació en el lleure de base comunitària com a element clau en la formació i desenvolupament dels infants i dels i les joves, com a ciutadans crítics i coresponsables.

En definitiva,  per a ella l'educació és un bé comú que cal preservar, cuidar i situar-lo en el centre de les polítiques públiques.

Projectes 1

Arrenca #somcrítics, un espai per posar en el centre de l’agenda educativa la necessitat de promoure el pensament crític.