Rosàs, Mar

Mar Rosàs Tosàs és doctora en filosofia per la Universitat Pompeu Fabra (2012). Ha estat professora de la Universitat de Chicago (2012-2014) i des de 2014 coordina la recerca en ètica aplicada de la Càtedra Ethos de la Universitat Ramon Llull, on també imparteix docència en l’àmbit de l’Antropologia i la Bioètica.

La seva recerca se centra en la filosofia continental contemporània, especialment en la intersecció entre la filosofia política, la filosofia de la religió, la filosofia del llenguatge i l’ètica en autors com Derrida, Agamben, Benjamin, Lévinas, Rosenzweig, Zizek i Badiou. Des d’aquesta òptica ha estudiat fenòmens com l’estat d’excepció, els secret professional, la noció d’educació, el nihilisme occidental i l’ús que la filosofia política simpatitzant amb el marxisme fa de la tradició messiànica jueva.

Els seus centres d’interès també inclouen les implicacions més pràctiques de la filosofia: l’ètica aplicada a les organitzacions i la bioètica. Forma part del Comitè d’Ètica de la Fundació Vallès Oriental per a persones amb discapacitat intel·lectual, fa de professora col·laboradora al grau d’Educació Social de la Universitat Oberta de Catalunya i és l’editora en cap del Ramon Llull Journal of Applied Ethics.

És autora de Mesianismo en la filosofía contemporánea (Herder 2016), així com d’articles publicats en revistes acadèmiques, com “Two Forms of Overcoming Nihilism: the Theology of the Death of God and Contemporary Messianism” (Rivista di filosofia neoscolastica 2018), “Educational Leadership Reconsidered. Arendt, Agamben, and Bauman” (Studies in Philosophy and Education 2016), “Life Under and Beyond the Law: Biopolitics, Franciscanism, and Liturgy” (European Legacy 2015), “Derrida’s Way out of the Dead End of Contemporary Messianism” (Journal for Cultural Research 2014) i “A Reading of the 2010 Declaration of a State of Alarm in Spain. A Threshold of Indistinction Between the Inside and the Outside of the Law” (Convivium 2014-2015).

 

Projects 1

Arrenca #somcrítics, un espai per posar en el centre de l’agenda educativa la necessitat de promoure el pensament crític.

Publications 1