Notícies

El problema de perdre’s classe
  • Un alumne que falta a classe té moltes més probabilitats d’obtenir pitjors resultats acadèmics i d’abandonar els estudis
  • La lluita contra l’absentisme hauria de trobar-se en les primeres posicions de l’agenda de polítiques educatives
  • L’absentisme és un instrument de reproducció de les desigualtats socioeducatives. Què sabem sobre...
10/03/2020

Els beneficis del treball per projectes s'observen en els resultats acadèmics (sobretot en l'àmbit lingüístic i social) i en la satisfacció de l'alumnat envers l'experiència educativa

El treball per projectes ha esdevingut punta de llança de tot el moviment d’innovació i transformació educativa que viu actualment el nostre sistema educatiu. A la pràctica, però, l’...

10/12/2019
Diversificació i inclusió a l’escola: com millorar l’atenció a les diversitats d’aprenentatge

Un sistema inclusiu d'atenció a les necessitats educatives millora els resultats acadèmics, les competències socials i redueix l'abandonament de l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge.

Perquè un sistema inclusiu com el que es vol implantar a Catalunya tingui èxit en els centres calen eines adequades de diagnòstic i monitorització de l'alumnat, coherència i...

26/11/2019
Escoles d'Evidència, la recerca per a la millora educativa

Presentació en roda de premsa d’una estratègia conjunta entre el Departament d’Educació, Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill per incentivar el vincle entre grups de recerca-centres educatius i millorar l’educació a partir de l’evidència contrastada

Dimarts 26 de novembre de 2019, a les 12:30h.

Ateneu Barcelonès (Sala Verdaguer). C/ Canuda, 6, 08002 Barcelona

...
22/11/2019
Busquem un/a tècnic/a de polítiques i evidències educatives

A la Fundació Jaume Bofill (www.fbofill.cat) impulsem els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar...

31/10/2019