Notícies

Diversificació i inclusió a l’escola: com millorar l’atenció a les diversitats d’aprenentatge

Un sistema inclusiu d'atenció a les necessitats educatives millora els resultats acadèmics, les competències socials i redueix l'abandonament de l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge.

Perquè un sistema inclusiu com el que es vol implantar a Catalunya tingui èxit en els centres calen eines adequades de diagnòstic i monitorització de l'alumnat, coherència i...

26/11/2019
Escoles d'Evidència, la recerca per a la millora educativa

Presentació en roda de premsa d’una estratègia conjunta entre el Departament d’Educació, Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill per incentivar el vincle entre grups de recerca-centres educatius i millorar l’educació a partir de l’evidència contrastada

Dimarts 26 de novembre de 2019, a les 12:30h.

Ateneu Barcelonès (Sala Verdaguer). C/ Canuda, 6, 08002 Barcelona

...
22/11/2019
Busquem un/a tècnic/a de polítiques i evidències educatives

A la Fundació Jaume Bofill (www.fbofill.cat) impulsem els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar...

31/10/2019
La formació permanent del professorat té un impacte positiu en els resultats de tots els perfils d'alumnat i en totes les etapes educatives

L'efecte positiu de la formació permanent és similar al de la reducció de les ràtios alumnes-professor a l'aula

Un professorat ben preparat, un professorat de qualitat és una garantia d’èxit per al sistema i les oportunitats educatives dels seus alumnes. En un moment com l’actual, on Catalunya té plantejats reptes educatius de primer ordre, com la...

07/06/2019
Mites i realitats sobre l’acompanyament de les famílies a l’escolaritat. Què funciona?

Les famílies són claus en l’educació dels seus fills i filles, però, com es pot donar suport a les famílies per fer-les còmplices en l’acompanyament a l’escolaritat? Els programes existents funcionen per millorar el rendiment acadèmic? Quines barreres dificulten l’acompanyament familiar? 

És sabut que els programes d’implicació parental en l’educació són efectius per a tot tipus de...

17/09/2018